S & MP nästa drag/Framtidsråd
Kan förstå att du ser det så men har inget emot Socialdemokraterna som parti i helhet.
Gillade Göran Persson som stadsminister ansåg Göran som en bättre och rakare debattör än nuvarande stadsminister. Sedan som Göran säger är att MP fått för många poster i regeringen, regeringen innehåller 24 ministrar varav 6 miljöpartister, jag tycker MP har minst 3 för många.
MP känner jag en större osäkerhet kring som parti och deras sätt att föra frågor.
Anser att dem ibland sysslar med paj-kastning istället för att föra en rak och ärlig debatt, politik. Politik ska innehålla fakta och en hållbar politik, Folket vill ha svar på frågor som ej bara gagnar politikers egna parti och dess synpunkter kring olika frågor.
Alla partier håller om sitt eget hus givetvis men man ska kunna mötas på vägen, sedan måste man givetvis se till partiers storlek, menar hur många väljare har olika partier. I korthet ska partier ha det inflytande gentemot den storlek väljarna gett dem.
Nu tycker jag det skapas mer och mer samtalsgrupper och ser man till poster och hur dem fördelas så ställer man sig frågan om det gagnar Sverige. Eller gynnar det partiers egna favoritprojekt.
Man ska ha bollplank och bolla med olika utmaningar och åsikter men det ska göras med en öppen och rak politik, och inte mellan enskilda grupperingar. Alla ska välkomnas så det inte blir en utfrysnings metod mot vissa, det vinner ingen på i slut ändan. Som Stefan Löfven säger Samtalsgrupperna ska vara en långsiktig och hållbar politik och det ställer jag mig frågandes till.
Vi får följa politiken,politiker och se vad dessa samtalsgrupper ger folket och dess väljare samt Sverige i resultat och även hur det gagnar de olika partierna.