• Ishari

Hur gör ni för att få i era barn kåvepenin?

Min dotter på snart 3,5 är stört omöjlig att få i kåvepeninet! Hon har halsfluss och behöver verkligen det för att bli frisk.

Är bråk varje gång. Och hon blir hysterisk och sparkar och slåss.

Vill inte göra det till en dålig upplevelse genom tvång och mer eller mindre sätta mig på ungen ????

Vi har fått droppar denna gång för att det skulle vara lättare, men.icke!

Någon som har tips ?

• Svar på tråden Hur gör ni för att få i era barn kåvepenin?
  • lövet2

Mutar med godis eller glass. Lite Kåvepenin - en godis. Lite mer medicin - en till godis. När all medicin är uppäten, så blir det en hel näve med godis.

• Dr to be

Här hemma blir det oxå godis fast bara när all medicin är tagen. Sen får man vara bestämd och hålla i om barnet slåss. Medicinen är viktig.

• Sebelius

Hej, bara en ren tanke, kan man inte ha i det i typ saft eller så? Vi har inga problem med att få i vår lilla medicin men det kanske hade funkat att blanda ihop det med något drickbart!

Krya på!

• Fjärilslarv

har ni testat at vara utan pencilin? Jag gjorde det för ett par år sedan, och har inte haft halsfluss sen dess. jag var sjuk i 2 veckor då. 

• Maddi

Själv är jag överkänslig men dra som smakat säger att slutade smakar fruktansvärt illaoch förstår att dom inte vill ha.

Det jag brukar be om till större barn är tabletter som jag sen krossar och blandar ut med t ex sylt. Brukar bli bra.

• Maddi
    Maddi skrev 2015-03-07 18:35:19 följande:

Själv är jag överkänslig men dra som smakat säger att slutade smakar fruktansvärt illaoch förstår att dom inte vill ha.

Det jag brukar be om till större barn är tabletter som jag sen krossar och blandar ut med t ex sylt. Brukar bli bra.

Blev ganska illa skrivet och helt oförståeligt. Dom som smakat säger att de smakar illa och förstår att dom inte vill ha.
  • trollis 81

Sonen på 3,5 får tabletter och den stoppar vi i en center så tuggar han gladeligen på den.

• jenny99

Mina barn kräktes upp äcklig penicillin,så vi tog tablettform och krossa,blanda med tex yougurt.Jag kräks ochså av vidrig medicin/penicillin så det blir alltid tabletter.

• Ishari

Tack för alla svar. ????

Att hoppa över penicillin vid halsfluss på små.barn rekommenderas inte. Men nästa gång tänker jag kräva tabletter. Var maken som var till vårdcentralen med barnen och han tänke inte så långt. ( sonen på 9 har oxå halsfluss, väntar bara på att jag och mannen blir sjuka)

Nu ikväll gick det lite bättre . Mutade med.godis , och ett fast.grepp om dottern så hon inte kunde vifta så mkt ????

Och när det var svalt var hohon glad och fick sin godis ???? ????

Svar på tråden Hur gör ni för att få i era barn kåvepenin?