Rädd för att vara ensam resten av livet
Hej!
När jag skriver det här så har jag precis fyllt 26 år.
Nu till mitt problem som jag vill vara öppen och berätta om. För många många år sedan när jag var lite mer populär hade jag många vänner som jag umgicks med och allt det där.
2008 träffade jag enligt mig vad jag trodde var den bästa flickvännen/sambon som jag någonsin har träffat. Vi var tillsammans i cirka 5 år och det tog slut 2013 efter både förlovning, och att vi bott tillsammans.
Efter detta så har jag inte haft några vänner, och på senare tid har jag börjat fått panik för jag får höra att gamla vänner börjat skaffa barn och har långa förhållanden med diverse partner.
Själv sitter jag här och blir livrädd att jag inte kommer kunna hitta någon ny, jag har provat att registrera mig på dejtingsidor men tyvärr är jag inte av "fotomodell-typ" men ser inte ut som ett troll heller.
Ingen lycka överhuvudtaget.. men det verkar vara ganska svårt att hitta någon. Och tyvärr så får jag den där jobbiga känslan av att bo ensam resten av livet, när jag framförallt älskar barn och vill ha det i framtiden.
Så vad gör man egentligen? Det enda jag gör om dagarna just nu är ingenting. Jag har min hund som jag umgås med och i höst skall jag börja plugga om jag kommer in. (förskolelärare)
Hur skulle DU som TJEJ se på mig om du skulle dejta någon som inte längre hade några vänner? Vad tycker ni att jag skall göra?
Kanske inte låter viktigt för er.. men detta är saker jag tänker på dagligen.