Rädd för att vara ensam resten av livet
Antalet vänner är för mig oviktigt, det som spelar roll är huruvida han besitter social kompetens eller ej. Ensamhet kan ha många orsaker men jag ser gärna att han kan föra sig i möblerade rum, så att säga. Att mannen är intressant i sig och utan större svårigheter klarar av att konversera med "vem som helst" på ett relevant och för båda parter berikande sätt är mycket viktigare än vilka han känner eller inte känner. Jag har dock själv inte något socialt behov att tala om, så mitt perspektiv är från en anmärkningsvärt introvert synvinkel. Jag tror dock att många kan hålla med om att det är viktigare att du vårda dina intressen och utveckla dig själv först och främst. Det är trots allt dig en partner ska leva med, inte dina vänner.
Du behöver garanterat inte heller vara orolig för att bli forever alone. Du är 26 och ska börja plugga till hösten. Det är ju som upplagt för att träffa nya bekantskaper, vänner och dejter! De flesta människor söker kontakt med andra så ni kommer vara många på skolan som alla vill exakt samma sak - att träffa nytt folk och skapa nya relationer. Var inte rädd för att snacka med folk och låt din karaktär lysa igenom så kommer det gå av sig självt.