• Eva 763

Barnvaccination - ökad risk för PSD??

Är jättenojig, min dotter ska vaccineras imorgon. Hon är 3 månader och 1 vecka. Läste att vaccinationen kan öka risken för PSD! Känns ju mindre kul :(

• Svar på tråden Barnvaccination - ökad risk för PSD??
  • Eva 763
    micromat skrev 2015-03-08 12:25:46 följande:

Jag skulle vaccinera.. Hon kan ju avlida i mässlingen som bebisen i Tyskland gjorde annars för den delen..

Jo så blir ju effekten om alltfler inte vaccinerar klart.. Men man blir ju orolig när man läser sådant :(
  • Eva 763
    Alexi skrev 2015-03-08 12:50:11 följande:
    Men artikeln tar ju bara upp massa påståenden, helt utan källor eller ifrågasättande.  Och är inte en vetenskaplig publikation utan en tidning som gör reklam för hälsokostpreparat mm.

Har du ingen som helst känsla för källkritik?
    Du behöver inte vara typig! Svarar inte på sådant ser du.
  • Eva 763
    Alexi skrev 2015-03-08 13:04:12 följande:
    Du vill alltså inte diskutera ämnet på minsta seriöst sätt, som att diskutera källor och vetenskaplig trovärdighet?

Vad är du då ute efter, bara skrämma upp folk?

Eh va...????! Skrämma folk? Nej knappast du! Är snarare jag själv som är rädd - för det jag skrev. Så typiskt fl att folk ska vara typiga. Ja "såna" finns ju överallt såklart!
  • Eva 763

Så sant! Man kan ju vänta med att vaccinera tills hon är 5-6 månader!! Ska allt fundera på detta och ringa BVC imo bitti

• Eva 763
    Annelie 76 skrev 2015-03-08 14:31:29 följande:

Du kan vänta till 6 månader att vaccinera om du vill. Det har jag gjort med mina barn. Kändes så fel att göra en liten 3-månaders sjuk... Bvc är helt ok med att skjuta på det.

Väntade du med anledning till biverkningar lr för att du tyckte att det var väl tidigt?

Det var inga problem m BVC, dem förstod lr?
  • Eva 763
    SthlmsthlmsthlmS skrev 2015-03-08 16:12:21 följande:
    Biverkningar, samt att det var tidigt.

Ja, BVC hade inget att säga om saken.
    Ja men då tänker och känner vi nog på samma vis! Skönt att inte bara få skit för att man är orolig! blir nog att vi skjuter på det med.
  • Eva 763
    Pescetarian skrev 2015-03-08 20:36:50 följande:

Det är svårt det där, att väga för och emot.

Själv valde jag att vänta med MPR-vaccinet som ges vid 1,5 år. Övriga vacciner har mitt barn fått enligt det svenska vaccinationsprogrammet.

Varför valde du att vänta med MPR? Hur länge väntade du?
  • Eva 763

Nu valde jag igår att vaccinera - efter att ha funderat fram och tillbaka. Men vill ni fortsätta att diskutera här så är det fritt fram!

Svar på tråden Barnvaccination - ökad risk för PSD??