Barnvaccination - ökad risk för PSD??
Är jättenojig, min dotter ska vaccineras imorgon. Hon är 3 månader och 1 vecka. Läste att vaccinationen kan öka risken för PSD! Känns ju mindre kul :( 
Är jättenojig, min dotter ska vaccineras imorgon. Hon är 3 månader och 1 vecka. Läste att vaccinationen kan öka risken för PSD! Känns ju mindre kul :( 
Jag har tagit det säkra före det osäkra och väntat med samtliga vaccinationer. Den din dotter ska få, fick mitt barn vid nio månader (eller om det var vid ett år?).
MPR, som i Sverige ges vid 1,5 år, fick mitt barn vid 2,5 år istället.
Jag brukar "forska" lite på när andra länder vaccinerar. Sverige vaccinerar oftast mycket, mycket tidigare än andra länder. MPR ges exempelvis mellan ett halvår och ett år senare i många länder, jämfört med i Sverige.
Så jag brukar som sagt skjuta fram vaccinationerna om det visar sig att andra länder vaccinerar, med samma vaccin, senare.
Att vänta med vaccinerna behöver ju inte alls betyda att "ta det säkra före det osäkra". Ditt barn kan ju bli smittat! Risken är ju förstås inte så stor (enbart pga det faktum att de flesta andra vaccinerar sina barn), men jag har mycket svårt att förstå hur du tänker och att du anser det vara säkrare att vänta.
I vilka länder ger man MPR senare? Jag bor i Danmark och här ges den vid femton månader, alltså tidigare. Jag har snarare intryck av att Sverige är senare än de flesta med denna vaccination.
Psd menar jag så klart
Jag har blivit vaccinerad för både det ena och andra. Jag lever också. Vet många fler som också överlevde vaccinering. Typ alla jag känner. Känner två vars barn dött av psg ingen av dessa hade hunnit få något vaccin.
Det gör inte jag, men den huvudsakliga anledningen till det är att jag inte känner någon med autism. De allra flesta blir ju vaccinerade mycket tidigt i livet, även de som senare får en autismdiagnos.
Så sant! Man kan ju vänta med att vaccinera tills hon är 5-6 månader!! Ska allt fundera på detta och ringa BVC imo bitti
(Blev urloggad).
Jag känner till flera som fått autism efter vaccin.