Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Hjälp ang. testamente

Varför ska inte även särkullbarnet kunna ärva era gemensamma om även ni har dött?

• Anonym (...)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-09 17:38:24 följande:
    Det är som sagt inte jag som önskar detta jag har bara fått det i uppgift. Kvinnan i förhållandet vill inte att särkullbarnet får något arv efter henne. Varför är inte relevant i frågan. Eller missförstod jag vad du menade?
    Det låter inte alls klokt att särkullbarnen inte ärver allt efter föräldern och allt/hälften  efter syskonen om föräldern och syskonen är döda.... Skoluppgift?
  • Anonym (...)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-09 17:48:17 följande:
    Det ser också ut som ett helt vanligt testamente. Skoluppgifter och riktiga dokument är rätt lika.
    Hur vet du det? Har du kunskaper om vad som är vanligt eller inte så borde utformningen inte vara ett problem.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-09 17:55:29 följande:
    Särkullbarnet ärver ju allt efter sin förälder. Varför skulle särkullbarnet ha någon rätt att ärva sina syskon? Det kan ju innebära att särkullbarnet då skulle få något från K, vilken hon som nämnt inte vill.
    Varför behövs denna kommentar: " I det fallet hon skulle vara avliden ska denna del tillfalla hennes bröstarvingar, eller i det fall hon har avlidit utan att efterlämna sig egna bröstarvingar, enligt nedanstående förordande."
Svar på tråden Hjälp ang. testamente