Inlägg från: Mrspalsson |Visa alla inlägg
  • Mrspalsson

BIM april 2015

Hej alla! Hoppa på här.. Har nyss haft missfall (v9) men vi är redo att försöka igen, får se om jag får ÄL nu i april el om det "hoppar" igång efter nästa mens men som sagt vi gör ett försök ialf, vi har köpt ÄL test så får se hur det blir.. Planerad ÄL ca 7/4.,

• Mrspalsson

Jaha, ja de stämmer, nej va tråkigt:( vet inte, har inte testat än.. Ska ta blodprov 7/4 .. Har ni tänkt försöka nu direkt igen el väntar ni tills efter "första" mensen?

mkes skrev 2015-03-30 15:10:34 följande:

Beklagar missfallet! Känner igen dig från oktobertråden, fick missfall i vecka 10 själv i förra veckan så hann aldrig börja skriva där. Testar du positivt fortfarande?

• Mrspalsson

Okej, ja då håller vi tummarna:) okej, ja men de tar vell ety tag antar jag? Okej!:) nä de hick på första försöket så.. Gick fort med dottern med, andra försöket, så hoppas att det tar sig rätt snabbt nu igen, men man vet ju aldrig.. Är de första barnet för er?:)

mkes skrev 2015-03-30 21:36:07 följande:

Har testdag den 7/4 jag med!  Bara gravtest här dock. Hoppas hcg gått ur för oss båda tills dess då. Jag testar med äl-test en gång om dagen nu för att se att teststrecket blir svagare men än så länge är det ganska starkt. :/ Vi kommer köra på direkt, gissar på att det kommer ta några månader innan plus ändå. Tog det sig fort för er med denna graviditet?

• Mrspalsson

Va skönt! Då är det ju som de ska!:) skönt, då hår de nog fort nu med ska ni se!:) hon är 11 mån nu i april:) eran då?

Har tänkt lite på varför jag ändå tog missfallet så bra ändå.. Antar att det dels är för att vi redan har en dotten men samtidigt känner jag en liten lättnad, nu när vi haft ett missfall (och vi vet att allt funkar som de ska) så känns ju chansen att det ska gå vägen lite större? Klart att det ff finns risk för missfall, att nått ned fostret inte "blir bra" men chansen att det blir bra känns minst lika stor.. Tänker jag konstigt nu? :P

mkes skrev 2015-03-31 20:24:08 följande:

Ja, men förhoppningsvis inte längre än en vecka till. Mina äl-test blir svagare i alla fall, så det känns bra! Ungefär samma här då, med dottern försökte vi inte och nu tog det sig på tredje försöket, vilket var första månaden vi verkligen försökte pricka äl. Hur gammal är eran dotter? 

• Mrspalsson

Ja jag ville/ vill också ha tätt, det är 5,5 år mellan mig och min syrran så därav vill jag gärna ha tätt:) ja men de blir ju rätt tätt ändå ju!:)

Åå va skönt att du säger så! Kände just så! Exakt kommer säkert noja lika mycket men ändå!:) ja de kanske de är.. :) vet ni när du har beräknat ÄL? (Du kanske sa de innan men har glömt de)

mkes skrev 2015-04-01 14:55:36 följande:

Åh, vad härligt med så tätt mellan barnen! Våran dotter blir 2 år i augusti, jag ville inte ha mer än två år mellan barnen men sambon behövde lite övertalning och sedan gick det ju som det gjorde ändå...

Inte alls, jag tänkte faktiskt precis likadant... så fort jag fick missfallet konstaterat kände jag, förutom att jag var ledsen såklart, att det var skönt att få det överstökat så man kan slappna av nästa gång man blir gravid. Lär ju noja minst lika mycket ändå, men känns bättre att tänka så nu. Överlevnadsinstinkt?

• Mrspalsson

Hoppas på ÄL 7/4 :)

lanylena skrev 2015-04-02 13:41:28 följande:
    Någon som vill lägga till eller ändra något?

ÄL-lista

19/3 louisep87

20/3 CarolineJB

21/3 isali

25/3 lanylena, Sockerkakan81

26/3 malink80, Brinkly

27/3 Honeyb

30/3-2/4 Angdev

2/4 halo83, Sweetheart80, cleo

4/4 Annaba88

8/4 Tildisildis

10/4 mkes

12/4 marol

BIM-lista

31/3 daoan

1/4 louisep87

2/4 CarolineJB

3/4 Körsbärsblom90, aprilbebisen

4/4 Carolaj83

5/4 isali, JenvonT

6/4 Riolina, Mileya, Familjedröm1

7/4 lanylena, lott77, Hallonpaj

8/4 MissBadger

9/4 ecmov. Tett90, Brinkly

10/4 Honeyb, malink80

11/4 Vadvetjaaaaag, Ljh87

13/4-19/4 Angdev

14/4 sowe81, Sweetheart80

16/4 Sötistilde, cleo, pysselini, Otti

17/4 halo83, NellieMeja, Annaba88

20/4 Fian88, aurorasmamma

21/4 Hannah81

22/4 Tildisildis

24/4 Längtar2015, mkes

27/4 marol, Caisas, MomSCA

29/4 starrysky

Trådens PLUS!

Thegiirl

Misshjb, plus 30/3 (BIM var 1-2/4)
  • Mrspalsson

3 år känns ju ändå okej ålder mellan.. Haha ja man vet ju aldrig;) aa då är de nära varandra.. Ska ha 7/4.. Men tänker som du.., mycket troligt att det hoppar över denna gång.. Men håller tummarna:)

mkes skrev 2015-04-01 22:18:30 följande:

Kan förstå det när det är så pass många år! Är 3 år mellan mig och syskon och vi har inte haft en nära relation alls, alltid tänkt att det är pga åldersskillnaden men kan ju lika gärna vara våra kassa personligheter.

Ska ha äl den 10/4 enligt min kalender! Är dock rädd att den ska hoppa över en månad efter missfallet pga alla hormoner. När har du?

• Mrspalsson

En liten fråga!:) hur troligt är det att ha ÄL direkt efter missfall? Missfall 26-27/3 slutade blöda helt 29/3 beräknad ÄL enligt kalendern 7/4. Vad tror ni? Erfarenheter?:)

• Mrspalsson

Skulle isofl ha sex 6,7,8,9.. Eftersom spermierna kan överleva 48 timmar så har ni sex innan ÄL har ni ändå chans att "lyckas" samt att ägget klarar sig ca 24 Tim så sex även dagen efter ÄL :) lyckatill!:)

Hannah81 skrev 2015-04-03 18:24:04 följande:

Jag försöker igen. :) om jag har äl den 8e (enligt min app). När är det bäst att ha sex då? Jag vill ju "spara"lite på mannen...

• Mrspalsson

Tjoho!:) tack!! De gjorde min dag, ska börja med ÄL test idag så får se om de går!:) glad påsk!:)

bönhönan skrev 2015-04-03 23:44:50 följande:

Vet du vad, kära du, en god vän till mig hade mf och ägglossningen hoppade igång så fort det var över och en månad senare var hon gravid. Idag är hon halvvägs in i graviditeten och mår prima. Det finns ALLTID hopp. <3

Svar på tråden BIM april 2015