Anonym (ignorerad) skrev 2015-03-18 16:48:28 följande:
Tjaa... Vi har inte pratat mycket med varandra sedan socialen avslutade.
Det verkar som att han har ihop det med någon Kristina i smyg. Men det skiter jag i. Har mest svårt att hålla mig för skratt åt hur tarvliga folk kan vara.
Han tror nog att jag inte har en aning om det, fattar kanske inte hur lättknäckt upplåsningsmönster på telefonskärmen är.
Det har hänt att jag sett misstänkta sms förut (fast det är inte så att jag brukar snoka i telefonen för jämnan), och blivit uppjagad och arg och konfronterat honom med det.
Då har han - ja just det - blivit tyst, ignorerat mig tills jag känt mig helt tillintetgjord, och sedan förklarat hur det ligger till. Att det varit en kompis bekant som han träffat en gång som på eget initiativ börjat skicka flörtmeddelanden mitt i natten, eller en annan gång att det var den förra ägaren till den begagnade telefon han köpt som hade skrivit med någon tjej.
Jag får inte "attackera" honom och kräva förklaringar för då kan han inte prata, jag måste fråga lugnt och inte förutsätta att han gjort någonting, hur troligt det än verkar.
Nu verkar det rätt tydligt att det är på riktigt och pågår, verkar som att de planerar att ses på något hotell i Kungens Kurva.
Tror jag vet precis vem det är, har ju vant mig vid att luska reda på sådant på egen hand.
Enda frågetecknet är att konversationen nu pågår med en ny kontakt med annat namn och nummer, men han har kallat denna Kristina i början av den konversationen så det är troligen samma person. Som för övrigt är gift enligt personupplysningar på nätet.
Fortsätter se hur mycket jag kan ta reda på.
Fortsätta se vad du kan ta reda på? Har du inte allt du allt du behöver redan nu? Jag säger: Dumpa svinet och gå vidare! Det är väl ingen mening och fortsätta med honom om han både behandlar dig illa och dessutom är otrogen mot dig. Jag vet att du har nämnt det om den ekonomiska biten tidigare, men varför stannar du hos honom?