• lotie

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Jag har precis fått veta att jag är gravid med nr 3=)
    Bf i slutet av november!
    Haft två jobbiga graviditeter och förlossningar så nu hoppas jag på tredje gången gillt!

• lotie

Vi tog testet tillsammans och han blev lika glad som jag=)

Jag är bara 4+2 idag och är ju redan svullen och äter som en häst, Är i vanliga fall smal och har tajta jeans men nu kan jag inte knäppa dem för det gör ont=(

Någon mer som blivit svullen tidigt?
    Kan ju inte börja med mammakläder än. V,8 med andra barnet var jag dock tvungen. Är ju så smal i vanliga fall och har alltid tajta kläder så det syns ju direkt när det putar ut lite=(

Få väl köpa lite pösiga kläder och tights och ha på mig de närmsta veckorna så ingen ser men då tycker de väl det är konstigt. Någon som har tips på moderna kläder som inte är "mammakläder" men lite pösiga=)

• lotie

Jag har redan gått upp 2 kg och det syns ju när man är smal.

Småäta är ju det bästa. Sen finns det seaband och cb har kommit med ett nytt armband som trycker mot triggerpunkter och ska hjälpa. Finns tuggummi med sen har det kommit ett nytt spray med d vitamin som ska hjälpa. Jag tänkte testa det faktiskt denna gången. Hoppas ju dock jag ska slippa det denna gången!

Hittat treggings på hm jag ska köpa idag som nog ska funka tills det är dax för mammabyxor:)

• lotie

Jag är hemma hos mina föräldrar och tog 5 min sen sa mamma

- vad stor du har blivit!? Och vilken mage du har fått.

Sen sa min syster

- vad stora armar du har!?

Jag sa jag inte tränat på länge och de tyckte det var jättekul jag blivit lite tjock.

Är ju pinnsmal och min syster med å nu kunde hon äntligen mobba mig för valkar. Bara v 5+1 idag så var ska detta sluta?!

Ingen frågade om jag var gravid:) de tror nog inte jag har en tanke på det. Min syster har planerat träningsprogram till mig på vår resa på påsklovet får se hur jag ska slippa undan det:)

Kommer nog inte lyckas hålla det hemligt sålänge till:)

Fantastiskt nog så mår jag bra och njuter av varje dag jag inte mår illa. Foglossning och trötthet har jag hela tiden dock men det kan jag stå ut med.

• lotie
    Förtjust skrev 2015-03-29 06:06:05 följande:

Lotie: Ha ha ha.... Ja, du får nog svårt att hålla det hemligt. Lustigt att dom inte gissade på gravid. Min mamma brukar vara bra på att lista ut det. Lurigt för hon säger inget heller att hon räknat ut det förrän man berättar. Jag hoppas jag kan hålla mig att berätta/avslöja till morsdag. Vi kommer nog inte hinna ses så mycket före det heller.

Jag njuter också av att inte må illa och försöker hinna klart en del projekt innan det sätter igång. Jag slog just upp min gamla graviddagbok när det började dom tidigare graviditeterna och det verkar varit i v.8-9 någon gång senast och i slutet av 7:e veckan första graviditeten. Idag går jag in i vecka 7 så det är nog inte långt bort.

Välkommen mommy86. Hur gamla är dina barn?

2-barnsmor med barn som är 3½ och 5 år
    Mamma tänkte nog tanken direkt men jag spelade ju med på att jag inte tränat så hon frågade aldrig:) men ska nog berätta det på resan.

Tittat mina böcker med och i v 7 har jag kräkts dygnet runt och blivit sjukskriven för resten av graviditeten:( precis under resan!

Vill INTE det!
  • lotie

Jag har haft mycket mensvärk senaste dagarna och fått ta panodil. Idag har jag haft det plus ont i höfterna som har strålat fram på magen. Magen är jättelön längre ut på sidorna vid äggstockarna och mest på högersida. Även varit lite svårt att tömma blåsan. Legat dubbelvikt hela kvällen och inte hjälpt med panodil och värmekudde:( mannen tyckte vi skulle åka in men 5+3 ser de ju ingenting och då skulle jag bara bli orolig:(

har haft ett mf och då blödde jag först sen jätteont långt ner.

Tror även jag har en svampinfektion men kanske uvi också eller är det början på ett missfall eller X?:(

• lotie
    Förtjust skrev 2015-03-31 17:32:49 följande:

Lotie: Det lät inge vidare. Men det kanske ändå borde kollas upp? Är det utomkveds kan det bli farligt för dig om det hår för långt. Huvva! Håller tummarna att det inte är det. Har du mått bättre idag?

Hummeldummel: Förstår dig. Mådde skit första, men då hade må ju turen att bara kunna rå om sig själv all ledig tid. Jag tror inte LCHF är skadligt om må inte kör jättestrikt helt kolhydratfattigt. Det viktiga är nog att få i sig lite kolhydrater och mycket protein i alla fall och nyttiga ämnen i frukt och grönsaker. Jag tror inte bäbisen saknar vitt bröd, pasta m.m. När jag mått illa har jag mått bäst på rätter med mycket grönsaker och mycket fisk av nån anledning. Frysta portionsrätter med fisksoppa har jag bunkrat i frysen t.ex.

2-barnsmor med barn som är 3½ och 5 år
    En svampinfektion var det men ingen uvi. Inget vul heller tyckte dom och idag känns som värken mest kommer från höfterna och strålar ut i magen:(

Så är väl min hemska foglossning som redan börjat!
  • lotie

Min magvärk är borta så skönt men foglossning och morgonillamåendet gör sig påmind. Hoppas på tredje gången gillt bara:)

Varit på hälsosamtal idag och imån flyger jag till USA en vecka så hoppas jag får må bra då!

• lotie

Nu har mitt illamående dragit igång med. Får kämpa för att laga mat till barnen. Börjar jobba på fredag efter 2 v ledighet så sjukt nervös för hur det ska gå:(

• lotie

Nej vad tråkigt, så sent? :( hade du varit på vul innan?

• lotie
    Tetra skrev 2015-05-03 19:40:55 följande:

Hej, hänger på här. Väntar mitt 3:dje barn nu i december. Om jag räknat rätt e jag i vecka 7 nu. Har inte bokat in mig för ett vul än men kommer att göra de då jag fått flera missfall i mitt liv plus att det tog oss nästan 2år nu att bli gravida.

Grattis och välkommen:)

Jobbigt det tagit sån tid, hoppas det stannar denna gången. Har de andra tagit tid med?

Vi såg äntligen ett litet hjärta i helgen 10+1 så nu kan jag äntligen njuta lite:)
  • lotie

Denna gången vill vi spara dagar till framtiden så försöker spara nu så vi har till sen. Med de andra två tog vi 260 dagar och vårdnadsbidrag i 6 månader vilket jag fortfarande gör på lillpojken som är ett.

Skriv gärna in mig på listan 26 november.

Träffat överläkaren på förlossningen som tog beslut igen att jag inte får föda vaginalt så måste göra snitt igen. Kändes som att välja mellan pest eller kolera. Ska träffa Aurora i v 25 tror jag. Fler med dåliga erfarenheter som är nervösa?

• lotie

Nu kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(

Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.

• lotie
    elvira78 skrev 2015-05-25 22:42:03 följande:

Hej. Vill gärna vara med här. 

Är född 78 och väntar nr 3 den 3/10. Har en 4årig dotter och en kille som blir 2år på midsommarafton.

Gjorde ett riktat hjärtultraljud i förra veckan och det visade på hål i hjärtat så på måndag skall vi till barnkardiologen i Lund. Nervöst. Men det vi blir mest nervösa över är att de tyckte att vi skulle göra fostervattenprov pga att vår pojke har ett ovanligt kromosomfel och hjärtfel kunde tydligen vara indikation på kromosomfel. Vi kommer dock inte göra det pga missfallsrisken + att graviditeten är så långt gången så jag skulle ändå inte kunna avbryta. Men vi är väldigt oroliga, två barn med funktionsnedsättning kan blir mer  än vi klarar av... :/

Fy vad jobbigt för er! Jättesvårt beslut ju. Har ni gjort kub test? Vad har er pojk för kromosonavvikelse?
  • lotie

Var längesen jag skrev här!
    Är 24 fulla veckor idag och har mått jättebra tills jag började jobba förra veckan efter semester:(
    Rejäl foglossning och sover dåligt, spydde i lördagsnatt efter jobbat sent.
    Ska till bm på onsdag för första mätning och på fredag till en läkare och diskutera förlossningen:/

Hur är det med er andra? Jag jobbar till sista september sen får jag nog gravpenning.

• lotie

Jag är i v 27 nu så har långt kvar tills jag behöver packa bb väska. Blir snitt 24 november. Läkarna sa att jag inte hade nåt val utan det blir snitt igen:( bedövningen tog inte så var hör fruktansvärt!

Får höra varje dag att jag är så liten. Sf 22 i v 24+3 magen försvinner när jag lägger mig ner:(

Håller på och renoverar barnens rum så dottern får eget och sonen och bebis får leka. Så målar spjälsäng och växasäng och längtar tills jag får göra iordning:)

• lotie

Nu har jag varit hos bm och mitt järnvärde hade gått från 100 till 120 på 4 veckor med bara blutsaft så känns jätteskönt:)

Däremot var sf måttet 25 i 28+2 var sist 22 i 24+3.
    Ska på extra mätning v 30 så hoppas den växt till sig ordentligt då:) var vid v 30 dom sonen slutade växa så får se om det blir samma sak denna gången.

• lotie

Var på narkosbedömning idag 34+3 och träffade en fantastisk läkare som lugnade mig rejält. Det visade sig att de inte gett all medicin i spiralen sist för jag reagerat på morfin innan så denna gången skulle de ge fentanyl tillsammans med spinalen och ge lustgas först om jag skulle känna men han lovade att det inte skulle hända igen så hoppas jag får honom.
    Han gjorde även en plan för smärtlindring efter så det inte blir som sist och ska få extra lokalbedövning runt snittet.

4 1/2 vecka kvar till snitt. Allt kan ju hända ändå men hoppas bebisen får vara frisk och må bra så jag slipper vara ifrån den denna gången!

Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015