Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Hej!
Jag blir snart 36 och väntar trean runt 11e oktober. Har en tioåring med annan pappa samt en tvååring, pojk och flicka.
Hade ett missfall innan denna graviditeten så jag är lite orolig nu. Gjorde tidigt ultra i v 8 och hjärtat slog. Har tid för kub den 30:e och därefter vågar jag nog slappna av och berätta för folk
Är lite orolig för vad sonen ska tycka, han älskar lillasyster men han tyckte bebistiden var rätt jobbig.. Tösen blir nog glad, hon har dille på bebisar!
Vad kul med ett svar i tråden. Hur mår du nu?
Illamåendet börjar lätta men i övrigt är det samma.
Är väldigt uppblåst och svullen och magen är svår att gömma, lite besvärligt på jobbet..
Hur mår du själv?
Jag är ju nygravid och mår illa, svullen, allt sånt. Är fortfarande helt inne i att bara tänka på graviditeten.
När har ni tänkt att berätta för de äldre barnen?
Vi berättar för sonen efter kub-ultrat.. Den lilla loppan fyller två idag så vi får se när vi ska försöka förklara för henne. Det blir ju en väldigt lång väntan på bebisen om vi berättar nu.
Efter att vi berättat för sonen blir det dags för mina föräldrar (hans bor i USA och vet redan) sen chefen och sen kan djungeltelegrafen gå varm
Woho! Fick ett plus i förrgår. BF 22 november. Vi Har en pojke på 5 år och en flicka på 3½. Vi har försökt lite avslappnat i snart ett år så jag är jätteglad. Vill helst slippa BF i dec-feb och nu slapp jag det. Men lite spänd inför hur man ska må denna gång. Första graviditeten var jag illamående i princip hela graviditeten och högt blodtryck. Andra graviditeten mådde jag toppen så det kan verkligen bli hur som helst. Än så länge bara lite molande "mensvärk" förstås då det är så tidigt.
Jag har tänkt berätta för barnen så sent som möjligt. Jag vet att dom kommer bli glada. Båda är väldigt förtjusta i tanken på småsyskon och leker ofta att dom är bäbis och mamma senaste halvåret (turas om vara bäbis
. Sonen har alltid varit stormförtjust i riktiga bäbisar och väldigt intresserad av det och av människokroppen. Jag tror dom kommer längta ihjäl sig så därför känns det bättre att berätta när det är lite kortare tid kvar. Dessutom är dom små inte så bra på att hålla tyst och när dom vet lär ju alla andra få veta. Har en tanke att försöka hålla på hemligheten till föräldrarna och svärföräldrarna till morsdag så efter det berättar vi nog för barnen. Om man nu lyckas hålla det hemligt så länge. Min mamma är ju halvsynsk när det gäller sånt. Dock är jag mullig med putmage sedan tidigare barn och avstår redan alkohol så jag hoppas jag lyckas. :D
Här är en till! :) Har en snart 5 årig son och en dotter som blir 3 i augusti. Väntar tredje barnet med BF någon gång i mitten på november! :) Stora syskonen kommer därmed vara 5,5 och 3 år 3 mån. Oplanerat men känns fantastiskt kul!
Ska göra första UL 5/5, så ca 1,5 månad kvar. Har besök på MVC innan dess. Tänker försöka vänta med att berätta för alla tills UL så att man har något att visa upp, men det hänger ju lite på om det börjar synas innan dess eller ej.
Stort grattis till er alla!
Jag har precis fått veta att jag är gravid med nr 3=)
Bf i slutet av november!
Haft två jobbiga graviditeter och förlossningar så nu hoppas jag på tredje gången gillt!
Vad kul att flera hoppar in i tråden. Känns både spännande och lite läskigt.
Vi har redan berättat för svägerskan och för min svärmor. Sen två vänner. Så många vet redan... Ska berätta för mina föräldrar när vi träffar dem om 2 veckor.
Är dålig på hemligheter.
Barnen får dock inte veta förrän efter KUB.