• Pixel15

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Hej, här hoppar jag gärna in Jag väntar också mitt tredje barn till hösten, BF kring 23 okt. Mina två stora barn är 8 och 6 år, och den här bebisen blir första barnet med min nya man. När jag träffade honom var jag heeeelt säker på att jag inte skulle ha fler barn. Så kan det gå

Vi berättade för barnen i förra veckan, för jag mår illa och är supertrött och det känns lättare om de vet varför jag mår som jag gör. De blev jätteglada, särskilt 6-åringen som har tjatat länge om att få bli storasyster. Om en vecka ska jag på inskrivning, och sen tror jag att det blir KUB-test inom ett par veckor. 

Ska bli kul att följa er andra! 

• Pixel15

Min man blev väldigt glad när jag visade pluset på stickan. Det är ju första gången för honom, så det är spännande på ett annat sätt. Men sen har har inte varit lika engagerad som jag hade hoppats på, så känslorna har svallat under helgen när vi pratade om det... Jag är så himla känslig även i vanliga fall, och det blir ju inte precis bättre med alla hormoner i kroppen Jag tror att det blir mer verkligt för honom när vi har gjort UL. 

Förtjust: Usch vad ledsamt det lät att din man var så ointresserad när du berättade. Men fint att du ger honom lite tid att låta det sjunka in. Och vad skönt att du har inställningen att det är onödigt att oroa sig. Det skulle jag behöva lite mer av

lotie: Det är ju svårt att byta klädstil helt plötsligt för att dölja putande mage Nu har jag nästan alltid leggings och löst sittande klänning/tunika, för jag känner mig så svullen och tjock. Du kanske kan ha lite längre, lösa tröjor och låta översta knappen i jeansen vara öppen? 

• Pixel15

Idag har jag varit på inskrivning hos BM, är ju i v. 10 nu. Det kändes bra, tycker jag. Hon var snäll och lite lagom sävlig Min förra graviditet var ganska jobbig psykiskt för mig, så det kändes bra att få prata igenom det och att hon var förstående och lyssnade ordentligt. (Hade en BM som inte alls tog mitt mående på allvar.) Och så fick jag det där hemska blodprovet avklarat - typ det värsta på hela graviditeten Nu väntar jag på att få tid för KUB-ultraljudet. 

Hur går det för er andra? Mitt illamående är lite varannan dag just nu, just idag en bra dag. Jag äter Lergigan, en tablett på kvällen, men jag känner ju ändå av illamåendet en hel del. 

Rambosfru: Oj, förstår att ni känner oro när båda barnen har kommit så mycket för tidigt! Vet du varför det har blivit så? Skönt att höra att de håller koll på dig nu.

• Pixel15

emeliemarietherese: Välkommen hit! Det är jobbigt det där med att dölja illamående på jobbet, och extra mycket för dig om det är mycket lukter omkring. Hoppas att det lugnar sig snart!

Förtjust: Jag kan tipsa om att ta Lergigan på kvällen innan sovdags. Det gör jag varje dag. Då slipper jag må illa och vara spyfärdig på morgonen, plus att man sover gott på natten och inte behöver vara dödstrött på dagen. Funkar toppen för mig. Jag är i v. 13 nu och håller tummarna att illamåender ger med sig snart. Höll på till v. 16 i förra grav... Hoppas det släpper tidigare för dig den här gången.

I torsdags var vi på KUB. Allt såg fint ut och det var underbart att få se den lilla krabaten som sprattlade runt därinne Det är ju min mans första barn, och han var väldigt rörd och framförallt förvånad att bebisen rörde sig så mycket. Jag var fruktansvärt nervös innan, men nu känns det som att oron för missfall har släppt lite. Nu längtar jag efter att få en fin bebismage, istället för att behöva hålla in och dölja den här tjocka, uppsvällda magen Cool

• Pixel15

Elyssa81: Ja, jag hade tagit blodprov hos BM två veckor tidigare. Jag fick 1:480, vilket är ganska exakt vad som är snittet för min ålder (också född -81). Hade väl på något sätt hoppats på typ 1:2000, men försöker tänka att allt under 1:200 är låg sannolikhet och alltså inget att oroa sig för... Fast jag är världsmästare på att oroa mig, så det går sådär

Bra idé med BF-lista!

BF

September

Oktober
    23 Pixel15

November

15 Elyssa81

Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015