• Agohiw

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Hoppar gärna in här om jag får :)

Jag är 36 år och väntar mitt och sambons första barn, jag har två sedan innan som är 15 och 13. 
    Beräknad förlossning är sista veckan i augusti med planerat snitt.

Barnen tar det jättebra, sambon är jätteglad det är även svärföräldrar och föräldrar.
    Har varit sjukskriven pga blodtrycksfall och illamående/kräkningar, men ska försöka börja jobba nu igen.

• Agohiw
    Elisabeth83 skrev 2015-04-13 19:53:03 följande:

Har ni tips på bra att äta mot illamående?

Det sägs att rå morot ska hjälpa. Annars kör att knapra i dig en rostad macka o lite teKaffe
  • Agohiw
    Elyssa81 skrev 2015-05-03 01:16:58 följande:

Tyvärr måste jag lämna gruppen. Fick MA i v 11+6.

Beklagar verkligen... Skickar en kram
  • Agohiw
    Förtjust skrev 2015-05-06 23:02:08 följande:

Någon fler som börjat tänka på pengar? Nu när jag nått v 12 har tankarna börjat snurra.
    Vi har båda låglöneyrken, fast lyckligtvis heltider i grunden. Jag har jobbat 75 % sen slutet av januari för att barnen inte orkade fulllånga dagar. Först tog jag ut 25 % föräldrapenning för att rädda SGI:n sen blev jag less och tänkte att jag inte blivit gravid på 9 månader så det kan ju ta 9 månader till och så många dagar hade vi inte kvar. Nu har jag fått maken att tänka till hur lite föräldrapenning jag kommer att ha när jag får typ 80 % av 75 % lön så nu har han lagt om sina arbetstider till 6-15 så han kan hämta tidigt på dagis istället och jag jobba heltid 8-17 resten av tiden. Men det var på håret. Enligt FK måste jag jobba heltid minst 6 månader och det är 6½ månad till BF (och förra föddes 1 v tidigt). För säkerhets skull har jag sökt 25 % föräldrapenning retroaktivt för dom senaste månaderna också. Jag hoppas det går vägen nu. Om inte annat så hinner vi jobba ihop mer till sparkontot med två heltider.

Detta med pengar tänker man såklart på. Jag sitter och försöker räkna ut hur många dagar i veckan jag ska/behöver ta ut... Som det ser ut nu så kommer jag att försöka boka tid med en handläggare på fk som kan hjälpa/guida och förklara för oss.
  • Agohiw
    Ann82 skrev 2015-05-22 23:33:36 följande:

Hej! Jag väntar tredje barnet med BF 13 oktober. Har barn som är 3 och snart 7 år gamla. Har varit lite orolig för ekonomin då jag jobbat 90 % och under en period inte tagit ut någon föräldrapenning. De har dock sagt till mig att man kan "strula lite" under ett halvår och att jag nu genom att ta ut föräldrapenning skyddar min SGI för heltid. Litar dock inte på dem till 100% då de enligt min erfarenhet ger olika besked och beslut beroende på handläggare. Det brukar dock lösa sig med fk om man står på sigGlad

Jag har dock fått foglossning redan i vecka 16Rynkar på näsan Någon av er med erfarenhet av det? Skitjobbigt eftersom jag jobbar ute i ojämn terräng och bär tungt på jobbet...

Hej Ann82

Här har du en till som lider av kraftig (vidrig) foglossning.. Det fälls många tårar pga den under en dag/kväll.. De dagarna det är som värst försöker jag fundera ut vad jag gjort under dagen som kan ha gett mig sån smärta, och OM jag kommer på det försöker jag undvika det till varje pris fler gånger... Nu är jag sjukskriven (jobbar inom vården) för det är helt omöjlig för mig att göra mitt jobb när jag har det så här.

Önskar dig lycka till...{#emotions_dlg.flower}
  • Agohiw

Hej vänner!

Idag ska jag skrivas in, och imorgon är det dags för snitt..

Nu börjar jag bli nervös trots att det ät tredje barnet och andra snittet...

Känner mig dock trygg med min älskade sambos närvaroHjärta

Trevlig helg

Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015