• chazbo

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Hoppar gärna in. BF 15/10 med ytterligare en son. Har två söner som kommer vara 5&7 när lillebror kommer.

• chazbo

Elvira. Vad jobbigt för er! Fast man klarar av mer än man tror. Jag hopps allt går bra för er på läkarbesöket.

Jag har oxå foglossning. Vidrigt. Hade det med de två barnen sen innan oxå. Men eftersom jag jobbar som lärare är det inte många skoldagar kvar. Sen sommarlov. Så skönt.

• chazbo

Eftersom det oftast inte funkar att posta från mobilen skriver kag otroligt sällan.

• chazbo

Forts.
    Imorgon går jag in i v27. Var hos BM i måndags och allt såg bra ut.
    Tog inte ngt järn test. Glömmer ofta att ta min järntablett som jag ska ta varannan morgon. Det ska ju vara på fastande mage. Men jag äter ju frukost så fort jag vaknar så jag hinner Lixom inte med. Är så less att jag är så glömsk. Vad kan hända om man har för låga järnvärden? Mer än att man är trött?

• chazbo

Jag har börjat må illa på kvällarna och har ganska mycket sammandragningar. Känns ganska jobbigt faktiskt. Borde nog dra ner lite på tempot men det är ganska mycket som ska donas med på landet och samtidigt ha två killar som ska roas/äta och sluta bråka med varandra stup i kvarten.

• chazbo

Hur tänker ni andra kring bil? Vi tror att det blir bra trångt bak med tre barnstolar. Vi vill inte tumma på säkerheten och sätta sjuåringen på en liten bilkudde, som grannarna gjort, utan fortsätta med riktig stol med Isofix. Vi funderar nästan på att byta till en sjusitsig bil för att få plats med packning och vagn och bilstolar

• chazbo

Somsom
    Vi funderar oxå på en sån. Hur sitter Ni i den med stolar och allt?

• chazbo

Sonson

Så alla barn har sina stolar i baksätet? Sitter nu vuxna fram? Eller sitter något barn i Säter längst bak? Vad har ni för stolar? Vi har två Isofix framåt och kommer när bebis anländer ha en bakåtvänd oxå. Min önskan är att alla tre sitter bak...

• chazbo

Jag börjar jobba på onsdag. Ska bli spännande att se hur det går. Har massor av foglossning men även sammandragningar och mår illa varje kväll. Värmen underlättar inte direkt. Är i v 30+ 5

• chazbo

Ja vi har bestämt oss för att invänta bilköpet lite. Vi vill ju helst kunna ha en passat alltrack. Kommer ny modell nu i höst som vi eventuellt köper. Men då får vi byta stora killarnas stolar mot något smalare och sen kanske ha bebis fram.

Skrämmande med tre barn känner jag. Har inte börjat boa direkt. Försöker jobba på och startat upp lite saker på jobbet. Är i v33 nu så man känner att det börjar bli tungt. Ska till BM på torsdag igen för att mäta om mitt SF mått. Hade stått stilla sist kag var där så hon ville kolla nu igen. Hoppas det inte betyder ngt och att hon bara mätt fel.

• chazbo

Mammlovis
    Jag är nu i v 35 (36 på fredag) och blev sjukskriven i fredags. Har så ont av min foglossning. Främst på nätterna. Kan knappt komma upp och kissa. Vill bara gråta en skvätt ibland. Sammandragningarna är kvar. Men hanterbara. Märks främst när jag går. Min man ska resa bort två nätter nu. Ser inte alls fram emot det. Har sagt att efter vi går in i vecka 37 får han inte resa bort med övernattning.

Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015