Han är sol och vårare?
Hej!
Jag har en ganska jobbig fråga. Har sedan 8 månader tillbaka dejtat en kille. Vi träffades via facebook och sedan skedde allt i en rasande fart. Middagar, resor och han har dessutom fått träffa mina föräldrar. Han har dessutom i princip flyttat hem till mig då han bor en bit från stan. Han är väldigt snäll och kärleksfull och han får mig att känna mig så himla bra. Ovanpå det är han så bra med min 5 åriga son, som saknat en manlig förebild under sin uppväxt, vilket jag har dåligt samvete över. Börjar dock bli lite orolig då jag börjar känna att något inte står rätt till. Han slingrar sig ofta och pratar väldigt vagt om sitt jobb.
Till exempel så pendlar jag ca en timme till jobbet och måste då åka rätt tidigt hemifrån och kommer därmed hem rätt sent på kvällarna. För några veckor sen skulle min syster (som har extranyckel till lägenheten) hämta en extramadrass hos mig. Detta var mitt på dagen. Då var han hemma i min lägenhet då han egentligen skulle vara på jobbet. Han hade blivit väldigt nervös och gav en utsago om att han kände sig krasslig och gått från jobbet. Han hade inte ens hört av sig till mig om att han skulle gå hem och sa inte heller något senare på kvällen. Fick höra detta av min syster några dagar senare. Tänkte dock inte mer på det.
Samma sak hände nu i veckan då jag jobbade halvdag och kom hem kring 13.30. Då var han också hemma hos mig i myskläderna han sovit i. Han sa att han åter igen känt sig krasslig och åkt hem. Märkte på honom att det blev en väldigt obekväm situation.
Börjat tänka på detta lite och jag har till exempel aldrig fått komma hem till honom, jag betalar alltid för notan på restaurang(då han alltid glömt plånboken eller säger att han ska betala tillbaka sen), han vill inte prata om för personliga saker då han säger att det är problematiskt för honom då han är uppväxt i en miljö där misshandel, alkoholiserade föräldrar och bristande tillit tillhörde vardagen, han hjälper inte till med räkningar och hyra då han säger att han har ett eget boende om än han är här konstant. Han har redan börjat prata om förlovning och giftemål.
Igårkväll visade han mig en bil på blocket som han säger att han behöver i sitt arbete och frågade om jag kunde tänkte mig lägga ut pengar för bilen då han har det lite kämpigt med ekonomin just nu, men lovade såklart att betala tillbaka nästa månad. Där satte mina varningsklockor igång.
Han är en så himla fin kille, bra lyssnare, får mig att skratta och boostar mitt tidigare bristande självförtroende genom att överskölja mig med komplimanger varje dag. Som jag skrev tidigare är han den pappa min son aldrig haft. Han tar med honom på utflykter, till badhuset och min son verkligen älskar honom. Kanske överreagerar jag, vi har ju trots allt inte känt varandra så länge, men jag börjar ändå bli orolig. Vill inte bli varken ekonomiskt eller känslomässigt utnyttjad, om än jag inte vill tro det om honom. Framförallt skulle det vara ett enormt nederlag för min son. Känner mig så himla kluven.
Vad tror ni? Kan det vara en sol och vårare jag delar säng med? Eller är det bara jag som överreagerar?