Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!

Hur ska jag stötta min 18 åriga dotter som  inte vågar bajsa hos sin pojkvän? Hon mår jättedåligt över detta och säger att dom aldrig kommer kunna flytta ihop pga det och att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Jag vill ordna psykologkontakt med henne men hon tycker bara att det är pinsamt att prata om med vem som helst. Jag kan inte fortsätta se henne må såhär dåligt. Vad göra?

• Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!
  • Anonym (anonym)
    Tines skrev 2015-03-14 22:03:33 följande:

Men sluta! Hur ska du "stötta" din dotter i detta? Ge dig

Hahahahaha, säg åt henne att växa upp eller bli förstoppad!

Hon behöver professionell hjälp och jag vet inte hur jag sa kunna hjälpa henne. Jag kan bara komma med råd. Och det är inget att skratta åt, hon mår dåligt dagligen och undrar hur förhållandet mellan henne och pojkvännen ska kunna hålla med hennes problematik. Jag vill hjälpa henne med psykologkontakt men hon motsäger sig hjälpen så jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa henne på bästa sätt?!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-14 22:12:13 följande:

Din dotter är myndig, lägg dig inte i.

Hon bor fortfarande hos mig och som mamma vill jag försöka hjälpa henne!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (plupp) skrev 2015-03-14 22:16:15 följande:

Ge henne något son orsakar diarré precis innan hon ska till killen. Då blir hon tvungen att möta sin rädsla eller skita på sig.

Vanillaextract skrev 2015-03-14 22:20:07 följande:
    Ts är ett troll, någon som fastnat i kiss -och bajsåldern håller på och skiter ut trådar på löpande band. No pun intended.
    vad taskiga ni är! Jag ber om råd och ni skriver såhär..

• Anonym (anonym)
    Anonym (Nej. Bara nej.) skrev 2015-03-14 22:23:06 följande:

Hoppas du skämtar.

Nej det gör jag faktiskt inte! Hon har problem med det, och alla har vi olika problem!
  • Anonym (anonym)
    Cilla93 skrev 2015-03-14 22:27:32 följande:

Det är faktiskt vanligt att tjejer i hennes ålder inte vill bajsa hos sina pojkvänner och det är såklart problematiskt. Men jag tror inte på att ta psykologkontakt, inte ännu i alla fall. Gör inte så stor grej av det jag tror att det sätter onödigt stor press på henne och får henne att skämmas ännu mer. Jag kunde inte heller bajsa hos mitt ex när vi träffades (var 16) men tog inte så länge innnan jag klarade av det och efter några år fes jag i hans närhet utan problem. 

det värsta är ju att det största problemet är att bajsa hos pojkvännen men hon har även andra stora problem. T.e.x  vågar hon inte bajsa hos kompisar eller när vi har gäster hemma. Hon har haft dessa problem i 4-5 år så jag tycker att en psykolog är nödvändig.
  • Anonym (anonym)
    Alvina skrev 2015-03-14 22:31:39 följande:

Vet inte om jag ska tro på detta...Du skriver att hennes pojkvän tycker att hon är fånig. Vet han om att hon vägrar bajsa hos honom? Och vad uppger hon som anledning till att inte våga göra det? Det finns väl ingen annan lösning än att dem helt enkelt får leva som särbos. Hon är vuxen, hennes val....

Hon har sagt det till honom vid något tillfälle då hon hade ont i magen och han hade bara skrattat och sagt att det bara är han där. Hon vill så gärna flytta ihop med honom men han tycker att hon har mycket problem som hon måste ta itu med innan dom blir sambos. t.e.x detta med toabesöken..
  • Anonym (anonym)
    Zoja skrev 2015-03-14 22:33:50 följande:

Kan hon förklara varför hon tycker att det är så jobbigt?

Troligtvis är det bara för henne att skärpa sig, alla bajsar så enkelt är det.

Jag vet inte varför hon tycker att det är jobbigt, tror egentligen inte hon vet riktigt själv varför. Men jag tror att det handlar om något som hon inbillar sig t.ex att någon ska höra eller att hon känner sig äcklig när hon precis har bajsat.
  • Anonym (anonym)
    Tines skrev 2015-03-14 22:35:26 följande:

Psykolog? Nu vet jag att du skämtar, tack

vad tycker du annars kan hjälpa henne? Hon har haft problemen så länge och gått och burit på sina rädslor, så jag tycker att hon behöver ha någon att prata med som kanske kan hjälpa henne.. Är det så konstigt? Hon vill inte lyssna på vad jag säger till henne. Har föreslagit att är hon borta hos pojkvännen eller någon annan så kan hon lägga toapapper i toaletten så det inte hörs något, men rädslan verkar bero på något annat..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (dottern) skrev 2015-03-14 22:38:42 följande:

Men mamma,jag har ju sagt redan att jag får sån ångest när du inte försöker att första mig!

Jag tycker inte att du ska skriva här när du inte har något vettigt att komma med. Barnsligt att låtsas vara min dotter. Detta är inte kul!
  • Anonym (anonym)
    Ess skrev 2015-03-14 22:42:48 följande:
    Att ge henne en riktig magkörare var faktiskt även min första tanke. Sen är ju liksom isen bruten sas.

Det vill nog till något drastiskt för att våga bryta en sådan fobi. 

Har hon svårt att bajsa borta överhuvudtaget, på hotell eller liknande?
    När jag var i hennes ålder så hade jag svårt att bajsa när vi var på semester, det kunde ta en hel vecka innan jag behövde. Men det försvann med åldern, nu har jag inga sådana problem.
    så vitt jag vet så har hon även problem att bajsa på främmande ställen.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2015-03-14 22:53:39 följande:

Förstår din dotter, var själv så. Är nog lite fortfarande i ärlighetens namn. Mitt tips är att sätta på kranen och ha papper i toaletten i början, parfym finns ju också om hon är orolig att det ska lukta.

Det har jag också föreslagit men hon tycker ändå att det är jobbigt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hmmm) skrev 2015-03-14 22:59:29 följande:
    men du 'outar' ju din dotter på ett av sveriges största forum, så även om det inte var din dotter som skrev så finns det väldigt stor risk att din dotter kännser igen sig om hon läser det du skriver

du skriver om ett problem som faktiskt är stort för många tjejer, det som stör mig är att du gör det på ett sätt som för tankarna till troll
    ja och jag är säker på att den person som låtsas vara min dotter på forumet inte är min dotter utan ett barnsligt troll som gör sig rolig på min bekostnad..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-03-14 23:24:12 följande:
    En 18-åring diskuterar inte sina bajsvanor med sina föräldrar dessutom lär dottern inte på länge vara redo att flytta ihop med sin pojkvän.
    Min dotter säger allt till mig. Hon diskuterar alla sina problem med mig och detta är ett problem som  hon har!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hmmm) skrev 2015-03-14 23:37:49 följande:
    du förstår intepoängen alls tydligen, eller låtsas inte förstå

nej det är ingen som tror att den pesonen är din dotter, men risken att din dotter kan läsa vad du sskrive rär ju spor, hur tror du hon mår då om hon redan mår så dåligt.

jag hoppas att du är ett troll för annars så är du en förälder som inte bryr sig ett dug om sin dotters integritet och lämnar ut henne.
    att du lämnar ut dina problem är en annan sak kör på bara med dina toavanorom det är vad som gör din dag men man lämnar inte ut andra som du gör
    Men snälla du, jag är anonym. Det är ingen som vet vem varken jag eller min dotter är. Och vad jag vet så är hon inte med i familjeliv. Jag skrev detta inlägget för att jag vill ha råd och stöd ifrån er hur ni tror att jag kan hjälpa henne eftersom hon vägrar prata med psykolog och jag inte vill se henne må dåligt. Hur kan du påstå att jag inte bryr mig om min dotters integritet? Jag är anonym just för att jag gör det. Om jag inte hade brytt mig om det så skulle jag ju visa min profil med namn och allting!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2015-03-15 00:17:51 följande:

Vad är det exakta problemet för henne? Är hon rädd att han ska veta vad hon gör där inne?

Jag tror att det är något sådant. Hon har inte förklarat för mig exakt vad hon tror att han ska tro. Men om jag förstått allt rätt så är det väl någon slags "tvångstanke" att han ska veta vad hon gör inne på toan..
  • Anonym (anonym)
    Anonym (dottern) skrev 2015-03-15 00:21:30 följande:
    Jag tycker helt ärligt talat inte om när hon diskuterar mina bajsvanor med mig.

Hon får mig att skämmas så himla mycket.
    och jag tycker att det är oerhört barnsligt och elakt av dig att utge dig för att vara min dotter. För det är du inte! Och jag tycker inte att du ska skriva mer på denna tråden när du håller på så. Jag vill inte ha något troll här tack!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2015-03-15 00:31:26 följande:
    Det hon kan göra är att låtsas göra något annat där inne. Tex borsta tänderna, sminka sig, fixa håret.. Hon går på toa sen gör hon något av de andra lite snabbt så avdramatiserar hon det genom att låtsas att hon gick in för att fräscha upp sig. Kan vara bra i början innan hon känner sig bekväm.
    dom har iofs varit tillsammans i lite mer än ett år och hon har aldrig vågat bajsa hemma hos honom under hela den tiden. Jag ska föreslå henne det men jag tror som sagt inte att det kommer ändra hennes tankesätt. Det krävs mycket träning att få henne att våga gå på toan hos honom.
Svar på tråden dottern vågar inte bajsa hos pojkvännen!