Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Utekatt vs.innekatt

Du får ha hur många utekatter du vill så länge du har uppsikt över dem 24/7.

• Fjärilslarv
    Monchichier skrev 2015-03-15 16:09:59 följande:
    Med all respekt, men nu var inte frågan om hur många utekatter det är okej att ha.
    Frågan var vad man tycker om utekatter och innekatter.

Antar att du anser att katter gott kan hålla sig inomhus 24/7 utan fri tillgång till gräsmatta och friskluft?
    jag anser att skaffar man ett djur så har man ansvar för det i ur och skur.
    kan man inte garantera att de förstör för grannarna så får man antingen strunta i at skaffa djuret eller hålla det inomhus ja.

fri tillgång till gräsmatta och frisk luft kan ordnas med en rastgård. 
  • Fjärilslarv
    katten2011 skrev 2015-03-15 16:58:35 följande:
    Fel man får ej ha hur många ute eller innekatter som helst. Max tio annars måste du ha tillstånd.

Om man matar utekatter, ex vildkatter utan kännd ägare räknas dessa som dina.

Vidare till svaret på tråden. Jag anser kan man ej ha uppsikt över katten hela dens ute vistelse så kan den vara inne katt, om du bor nära andra människor. Jag skulle aldrig våga släppa ut mina katter utan att jag har koll på dom, vet många som inte gillar katter och som ser makt i att skada djur kolla bara på psykopaten i gbg för några år sen. Hemskt.
    jahapp.
    nej jag matar inte utekatter, jag skrämmer iväg dem från min tomt. 
  • Fjärilslarv
    Sweet Sofia skrev 2015-03-15 22:21:19 följande:
    Finns ingen som har uppsikt 24/7 över sina utekatter. Det fungerar inte i praktiken.
    och då ska man inte ha några utekatter....
  • Fjärilslarv
    Sweet Sofia skrev 2015-03-16 19:56:34 följande:
    Vet du ens vad en utekatt gör?
    ja det är en katt som går ute.... har man tur så fångar de råttor och möss, annars så springer de på andras tomter, bajsar i rabatter och sandlådor osv. 
  • Fjärilslarv
    Sweet Sofia skrev 2015-03-16 21:46:46 följande:
    Eller så går den i skogen og jagar etc...
    ja så kan det vara, men utekatterna här omkring använder vår tomt som passage till skogen tyvärr, samt att en av dem brukar jaga humlor på tomten på sommaren. 
Svar på tråden Utekatt vs.innekatt