Vad ligger en normal lön på?
En låg lön är en lön man knappt klarar sig på och en hög lön är när pengar ackumuleras på lönekontot trots att man ej sparar och trots att man unnar sig det man vill
En låg lön är en lön man knappt klarar sig på och en hög lön är när pengar ackumuleras på lönekontot trots att man ej sparar och trots att man unnar sig det man vill
Vad e ssk
En låg lön är när lönen är låg i förhållande till utbildning och ev ansvar etc
En ssk i Sverige får runt 25-26 000kr före skatt (kan bara mindre med) vilket är alldeles för lågt med tanke på utbildning och ansvar. Men man klarar sig på det.
Ssk = Sjuksköterska.
Sjuksyrra?
Sjuksköterska däremot är ett lågbetalt yrke om man ser till utbildningen och ansvaret som följer med legitimationen.
Snacka goja. Folk med lägre löner kan också ha "pengar ackumulerade på kontot". Det handlar ju om vilken levnadsstandard man väljer. Hur mycket man slösar ex.vis. En snubbe på lyxfällan för några år sen hade 70 000 kr i månadslön. Men låg back varje månad.
Heter varken sjuksyrra eller syrra.
Ssk är förkortning av sjuksköterskæ. Så heter leg. Sjuksköterska eller leg. SSK.
Nej. Varken sjuksyrra eller syrra används.
Jag har isf en hög lön nu men skulle jag utbilda mig skulle den bli medel. Om man ska ta hänsyn till utbildning. Låter ju sjukt