Vad ligger en normal lön på?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Jag tjänar 28 000. Det är nog en normal lön (eller kanske t.o.m. låg?) om man har en högskoleexamen. Om man däremot endast har gymnasieutbildning så måste det nog räknas som en väldigt hög lön.
Snittlönen, brutto, tror jag ligger kring 27 000 kr.
En låg lön är en lön man knappt klarar sig på och en hög lön är när pengar ackumuleras på lönekontot trots att man ej sparar och trots att man unnar sig det man vill
En låg lön är en lön man knappt klarar sig på och en hög lön är när pengar ackumuleras på lönekontot trots att man ej sparar och trots att man unnar sig det man vill
Vad e ssk
En låg lön är när lönen är låg i förhållande till utbildning och ev ansvar etc
En ssk i Sverige får runt 25-26 000kr före skatt (kan bara mindre med) vilket är alldeles för lågt med tanke på utbildning och ansvar. Men man klarar sig på det.
Vad e ssk
Vad e en ssk förnågot? Sjuksyrra? Om något är lågt är ju subjektivt. Annars får man väl ta till scb:s definition för låginkomsttagare
Ssk = Sjuksköterska.
Dock skulle jag inte påstå att en sjuksyrra e Låginkomsttagare
Sjuksyrra?
Sjuksköterska däremot är ett lågbetalt yrke om man ser till utbildningen och ansvaret som följer med legitimationen.