• Anonym (Tjej)

    Min kille blir ALDRIG svartsjuk. Älskar han inte mig tillräckligt..?

    Hej :)

    Detta kanske inte är ett problem egentligen, jag vet inte men men. Jag vill inte ha en kille som är svartsjuk hela tiden, verkligen inte. Det är inte det jag vill, jag vill inte ha ett sjukligt beteende men min kille är ALDRIG svartsjuk, inte det minsta.

    Vi har varit tillsammans i 4 år och jag älskar honom jättemycket och jag vet ju att han älskar mig med men han blir verkligen aldrig svartsjuk. Min tjejkompisars pojkvänner kan bli lite svartsjuka ibland, inget sjukligt svartsjuke beteende nu. Utan lite grann som går över. Även mina tjejkompisar blir det, precis som jag. Men aldrig min kille. Killar kommer ofta fram och raggar på mig, med eller utan honom. Han bryr sig inte särskilt. Ibland känns det som om jag skulle kunna göra något med någon annan kille utan att han skulle bry sig.. Det känns som om han inte bryr sig om mig?

    Han skiter vem jag smsar med, han bryr sig inte om vad jag gör på datorn, bryr sig inte om att jag blivit kompisar med killar på skolan. Han frågar aldrig. Jag hade varit nyfiken och undrat men nej, han bryr sig inte.

    Älskar han inte mig tillräckligt djupt eller vadå? Varför kan han inte visa att han bryr sig?

  • Svar på tråden Min kille blir ALDRIG svartsjuk. Älskar han inte mig tillräckligt..?
  • Donum

    Han utgår väl ifrån att det är ni två?

    Borde han inte det, tänker du?


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Tjej)
    Donum skrev 2015-03-17 06:55:21 följande:

    Han utgår väl ifrån att det är ni två?

    Borde han inte det, tänker du?


    Jo självklart är det vi. Men jag har alltid sett det som ''normalt'' att vara lite svartsjuk då dom flesta är det. Men han är verkligen aldrig det. Det känns som om han inte är särskilt rädd att förlora mig, jag kan göra vad jag vill. Jag vet seriöst inte om han ens skulle bry sig om jag var med en annan kille.. 
  • MsM84

    Han är trygg i ert förhållande. Prata med honom så vet du var han står om du känner dig osäker. Gör inte ett icke existerande problem till ett

  • Anonym (N)

    Ingen av oss är det minsta svartsjuk. Älskar varandra hutlöst mycket.

  • Anonym (Tjej)
    MsM84 skrev 2015-03-17 07:21:14 följande:

    Han är trygg i ert förhållande. Prata med honom så vet du var han står om du känner dig osäker. Gör inte ett icke existerande problem till ett


    Självklart vill jag inte göra ett problem av detta :) Ja, han måste väl vara väldigt trygg men det gör mig osäker på något sett. Jag vet inte. 
    Anonym (N) skrev 2015-03-17 07:21:26 följande:

    Ingen av oss är det minsta svartsjuk. Älskar varandra hutlöst mycket.


    Aldrig? Du undrar aldrig när din kille/tjej smsar med någon? Eller om den träffat nya vänner av det motsatta könet? Inte så att man anklagar utan mer nyfikenhet. Skulle du ta lätt på om din partner var otrogen? För så känns det för mig, att han inte ens skulle bry sig om det. 
  • Smarthuvud

    Jag är inte heller svartsjuk. Dels är jag trygg i mig själv, men även i vår relation. Min erfarenhet säger mig att man inte kan förhindra otrohet, om det är vad partnern vill vaea. Så varför ödsla tid och energi på svartsjuka.

    Att därifrån gå till att tro att jag därför skulle anse otrohet som okej, är helt galet. Sannolikt skulle otrohet innebära att förhållandet tog slut, eller att jag blev en bitter och svartsjuk pojkvän.

    Så slappna av!

  • sextiotalist

    20 år tillsammans och nej, inte svartsjuka någon av oss

  • Anonym (Tjej)
    Smarthuvud skrev 2015-03-17 07:39:07 följande:

    Jag är inte heller svartsjuk. Dels är jag trygg i mig själv, men även i vår relation. Min erfarenhet säger mig att man inte kan förhindra otrohet, om det är vad partnern vill vaea. Så varför ödsla tid och energi på svartsjuka.

    Att därifrån gå till att tro att jag därför skulle anse otrohet som okej, är helt galet. Sannolikt skulle otrohet innebära att förhållandet tog slut, eller att jag blev en bitter och svartsjuk pojkvän.

    Så slappna av!


    Okej, det är ju sant det du säger. Vill ens partner vara otrogen så är den ju det och det är onödigt att gå runt och vara svartsjuk. Men kan ändå inte hjälpa att tycka det är lite konstigt att min kille verkligen aldrig blir svartsjuk. 
    Fiona M skrev 2015-03-17 07:48:19 följande:

    Du tolkar att han litar på dig som att du lika gärna kan vara otrogen? Oooooookej...



    Nej, jag undrar. Jag får ibland känslan av att han inte skulle bry sig jättemycket, som om det inte skulle vara en stor grej. Nu skulle jag ju aldrig vara otrogen men känns som om han inte bryr sig. En vän till honom gillar mig exempelvis och han bryr sig inte. Dom är kompisar och jag slår vad om att jag skulle kunna bjuda hem vännen utan att han var hemma samtidigt som han vet att vännen varit kär i mig. 
Svar på tråden Min kille blir ALDRIG svartsjuk. Älskar han inte mig tillräckligt..?