Kazza skrev 2015-03-26 23:04:16 följande:
Tack!
Håller tummarna för dig. det verkar vara ganska vanligt att det blöder lite. Hur länge till ska du ta lutinus? Jag har bara fyra tabletter kvar. Får kramp av dem men ingen blödning.
Jo, det finns många trådar och skrivningar om det, men det känns extremt fel att blöda. Jag slutar liksom inte. Inte några mängder alls, men det syns ordentligt. Å andra sidan insåg jag idag att det inte vore konstigt om slemhinnan är irriterad, vi påbörjade FET 2 omedelbart efter det första så jag har tagit Lutinus längre än jag tror är tänkt.
Jag har fått göra stimulerat FET så jag ska ta progesteron tills första ultraljudet som är om lite mindre än två veckor...! Men jag har börjat med Crinone istället från och med idag.
Vi gjorde ett nytt gravtest idag som var väldigt, väldigt starkt även fast det inte var morgonurin. Jag vet att det kan vara falskt positivt länge efter MF, men... jag hade inte väntat mig att det skulle vara positivt fortfarande. Hoppas att det stämmer.
Jag beklagar verkligen att din mamma gick bort :'( Känner igen det där med att inte tro att det någonsin blir barn och att man avskärmar sig från all info...! Jag tror inte att det är särskilt många viktiga saker du verkligen behöver känna till, det hade du vetat om i så fall ;)
Hejmennej skrev 2015-03-27 06:30:13 följande:
Ja, jag läste upp mot 25% av alla kvinnor har någon form av blödning under graviditeten.
Sen appropå symtom så är jag inte säker på att jag kommer få så många symtom, jag är inte så känslig mot hormoner, har aldrig PMS, märkte inte av något under själva IVF-behandlingen heller. Jag vet att min mamma inte hade några graviditetssymtom och tänker att det kanske finns en ärftlighet?
Haha, det låter himla skönt ;) Nej, förlåt, jag hade inte bytt bort mina symptom mot något, det är skönt på ett sadistiskt sätt...! Det är säkert ärftligt till viss del, min mamma mådde dåligt och både jag och syrran har tidigare visat överkänslighet mot hormoner (vi kan inte äta P-piller...) och jag har massor av symptom. Men då är ju det i sin ordning, att du inget känner :)
Hoppas ni får en underbar helg, tjejer!