• Cyanea

Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015

Hej alla fantastiska kämpare! 

Idag var min officiella TD och det overkliga hände äntligen. Jag är gravid. Vårt första plus. Vår fina lilla prick sattes in den 2/3, FET nr. 2. 

Här vore det jättemysigt att skriva med andra som också försökt länge, gärna som gjort IVF, och följas åt på den spännande och skräckinjagande vägen framåt mot ett barn. 

• Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015
  • Citrona

Tack EmyJ!

Någon mer som vet? Vad skönt det skulle vara om det bara var Lutinus som gjorde det.

• EmyJ
    Citrona skrev 2015-04-07 10:04:12 följande:

Tack EmyJ!

Någon mer som vet? Vad skönt det skulle vara om det bara var Lutinus som gjorde det.

Är det fortfarande rosa? Så länge du inte blöder så är det ju ingen fara.. Man kan ju tom blöda utan att det är något som är fel. Håller tummarna!
  • Citrona

i morse var de lite orange men bara en liten som kom när jag reste mig från sängen. Efter det som vanligt med de rikliga gula/gråa flytningar som jag haft sedan jag plussade.
    Har inte ont och inget blod men knappt några symptom heller.
    Tack för tummhållandet!

• EmyJ

Pratade med kliniken idag, min testdag var igår på dag 18, men då hade dom ju stängt pga att det var röd dag. Fick tid för ett VUL 27/4! :) Känns som en halv evighet dit ;)

• Miaa85
    EmyJ skrev 2015-04-06 22:10:13 följande:

Frossa har jag också haft, framförallt när jag är trött... I vanliga fall är jag en varmblodig kvinna :p Men nu har jag legat under flera täcken och bara skakat.. Rätt häftigt hur mycket som känns redan, vad hormoner kan göra med kroppen :) Jag kan inte lägga ut någon bild fran telefonen, men jag fick "gravid 2-3" förra måndagen, dag 11. Sen i fredags tog jag ett vanligt Clearblue, det har jag lagt som min profilbild om du vill se :)

Har du gjort fet? Och när la du tillbaka? Går du på lutinus och progynon. Jag tar lutinus 3 ggr om dagen, progynon 4 ggr om dagen. Har testdag på torsdag 9/4. Och är gravtestet + då med så ska jag fortsätta med lutinus och progynon fram till v 13 tror jag. Så olika från klinik till klinik. Ringde ändå till min gynekolog idag och bokade ett vul/ul den 20/4 eftersom det är lång väntetid. Och skulle nått förändras så kan man ju bara boka av :( jag fick min första + på rd 9, svagt men ändå sen har det bara blivit starkare. Testar nästan varje dag. Kvittar om det är morgon eller kväll visar lika starkt ändå. Men mina bröst ömmar inte lika mycket varje dag. Men när jag känner på dom så gör det lite ont.
  • EmyJ
    Miaa85 skrev 2015-04-07 15:15:53 följande:

Har du gjort fet? Och när la du tillbaka? Går du på lutinus och progynon. Jag tar lutinus 3 ggr om dagen, progynon 4 ggr om dagen. Har testdag på torsdag 9/4. Och är gravtestet + då med så ska jag fortsätta med lutinus och progynon fram till v 13 tror jag. Så olika från klinik till klinik. Ringde ändå till min gynekolog idag och bokade ett vul/ul den 20/4 eftersom det är lång väntetid. Och skulle nått förändras så kan man ju bara boka av :( jag fick min första + på rd 9, svagt men ändå sen har det bara blivit starkare. Testar nästan varje dag. Kvittar om det är morgon eller kväll visar lika starkt ändå. Men mina bröst ömmar inte lika mycket varje dag. Men när jag känner på dom så gör det lite ont.

Jag gjorde ett FET 19/3 :) En femdagars fick jag tillbaka. Fick svagt plus på dag 7 och sen blev det snabbt starkare och på dag 11 fick jag som sagt "gravid 2-3" :) Jag tar inga mediciner alls, helt naturlig cykel.. Känns lite läskigt att behöva lita på kroppen på någe vis, men också skönt att slippa mediciner :)
  • Miaa85
    Emty skrev 2015-04-07 17:58:01 följande:

Jag gjorde ett FET 19/3 :) En femdagars fick jag tillbaka. Fick svagt plus på dag 7 och sen blev det snabbt starkare och på dag 11 fick jag som sagt "gravid 2-3" :) Jag tar inga mediciner alls, helt naturlig cykel.. Känns lite läskigt att behöva lita på kroppen på någe vis, men också skönt att slippa mediciner :)

Jag fick bara ett upptinat inte ett femdagars (blastocysta)...hur räknar man då?
  • EmyJ
    Miaa85 skrev 2015-04-07 18:17:27 följande:

Jag fick bara ett upptinat inte ett femdagars (blastocysta)...hur räknar man då?

Hur gammalt var ägget då det frös in? Mina var fem dagar när dom frystes in.. Jag går på Akademiska sjukhuset :)
  • Miaa85
    EmyJ skrev 2015-04-07 19:52:15 följande:

Hur gammalt var ägget då det frös in? Mina var fem dagar när dom frystes in.. Jag går på Akademiska sjukhuset :)

Det har dom inte sagt, och jag har aldrig tänkt på det förräns jag började läsa här på FL. Dom fick ut 30 ägg och alla blev befruktade, dom slängde 5 " mindre bra kvalitet" 24 frös dom ner och jag fick ett färskförsök. Som misslyckades, ett fet efter det som inte heller tog och detta som jag ruvar på nu. Har 22 kvar i frysen. När jag kollar på pappret som jag fick sist utav dom, står det återförande av 1 fet embryo. Står inget ang odlad så många dagar eller nån blastocysta. Ska ringa imorgon och höra med dom. Fryser dom inte vissa samma dag?
Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015