Fertilitetsutredning
Hej alla!
Jag överväger att kontakta klinik angående utredning. Jag blir 24 i vinter och sambon blir snart 30.
Jag slutade med piller i juni 2014 och vi hade då inställningen händer det så händer det. Tidigt i våras började vi försöka aktivt med ägglossningstester som en guideline. Jag har en väldigt lång cykel nu, 48-52 dagar. Vi har ju varit oskyddade i över ett år, men inte försökt "aktivt" i ett år. Kommer dom ta emot oss för utredning då? Eller kommer dom skicka hem oss och be oss komma tillbaka i februari?
Känner att jag slits mellan vad jag vill och inte, är väldigt orolig över att något är fel, ni vet en sån där magkänsla som inte riktigt är oro utan att man helt enkelt bara vet. Men sambon lyssnar inte på mig när jag försöker förklara hur jag mår och tänker om allt, han liksom förnekar att möjligheten om att något kan vara fel ens finns. Han liksom förväntar sig att han ska bli pappa 2016, vilket gör mig ännu mer stressad.
Skulle ni söka om ni vore jag? Hoppas det är okej att jag skrev här även om jag inte genomgår någon utredning.