Fertilitetsutredning
Han ska bara lämna ett..som tur är.. ;) de va riktigt svrt att få dit honom
Vad härligt, hoppas vi på positiva besked.
Ska han lämna ett prov eller fler? Kram
Han ska bara lämna ett..som tur är.. ;) de va riktigt svrt att få dit honom
Vad härligt, hoppas vi på positiva besked.
Ska han lämna ett prov eller fler? Kram
Ja nu ser vi fram till spolningen å så resultaten av blodprover och spermaprovet så får vi se om dom visar nåt. Tig ju ett för endometrios då läkaren misstänkte de..
Nej min sambo var inte heller riktigt glad för det men det är skönt när det är gjort så man får veta.
Kram
Jagkommer inte ihåg vad det hette men man kunde se det via ett speciellt blodprov. Sen såg hon tendenser till endo via vul.
Vad för prov tog du för endometrios?
Det ska ju bara gå att se via titthålsop? Därför så svårt o få diagnos :/
Ringde gyn idag. Hade tid för spolning på tisdag men beräknad äl på onsdag så jag tyckte de va så sent för en spolning, så nu får jag spola på fredag istället :)
Aha ja jag vet inte, hon pratade bara om endometrios pga mina smärtor och för att det inte fanns nån aktivitet att prata om på äggstockarna samt att höger sida va igentäppt.
pcos kan man se via blodprov.
Endometrios är nästan omöjigt o se via vul, mina endoläkare har sagt att man måste se via op, har man tur kan man se via magnetröntgen... Det är om man har cystor eller ibland om man har svåra sammanväxningar det kan synas på vul.. det ligger ju ute i buken, inte i äggstockar/livmoder. Cystor utanpå äggstockarna kan som sagt synas via vul, just eftersom de sitter på äggstockarna..
pcos däremot syns då man har många små äggblåsor som ett pärlband i äggstockarna, och då kan man även ha en hormonrubbning som syns via blodprov.
Oavsett vad hoppas jag du får bra svar/hjälp av läkaren! =)
I morgon bitti är det dax för spolning. Både nervös och förväntansfull... Tänk om det är det enda som krävs för ett plus? Tänk om det inte funka? Kommer det göra ont? ... Många tankar å känslor nu...
Nu har jag vart och spolat .. Gjorde sjukt jäkla ont så jag e glad att den e över.
Hon tyckte dock det va lite tidigt för en spolning så hon gissar på att jag får göra om den. Nu såg hon iaf passage på båda sidorna.
Får se om det tjockar på sig el om det räcker med denna gång ..
Ni som gjort spolning av äggledarna, har ni upplevt att äl kommit senare än beräknat?
Har beräknad äl på onsdag men får fortfarande ej fertil på äl testet.. Borde ju iaf komma blinkande gubbe nu ju..
Fick en ring på testet i FM men nu i EM hade jag äl flytningar så hoppas hoppas den är på g då jag sover borta från mannen i helgen :/
Hej
Jag tror min ägglossning kom som vanligt efter spolning, min mens har förvisso alltid varit lite oregelbunden men jag tror inte den blev försenad gången jag blivit spolad.
Hoppas din ägglossning snart kommer igång.
Fick ring i morse oxå men fortsatt äl flytningar.. Hugger lite i magen men inte alls som tidigare månader. Nu fick jag även blinkande gubbe så det kanske är på g? Vore ju toppen!
Nej vad typiskt men borde inte ägglossning komma innan helgen?
Spermierna kan ju överleva ett par dagar i äggstockarna väntan på ägget också, borde ju funka...
Lycka till..kramar