• halo83

Fertilitetsutredning

När man får fast glad gubbe på äl testet, är det äl idag då el på torsdag/fredag? NC flyttade äl dagen från idag till fredag när jag la in positivt äl test :/

• halo83

Coolt :) då blir det ju perfekt då jag e bortrest i helgen :)

lilsis skrev 2015-10-21 08:48:57 följande:

12-48h efter positivt Äl-test. Inom 24 vill jag minnas är vanligast.

• halo83

Åh idag har jag såååå ont. Hoppas på riktigt fint ägg som förhoppningsvis släppte nu å kan bli befruktat..:)

• halo83

Jag ska på syfestivalen på lördag och söndag. Ska ta en hel helg med min vän å hotellnatt å grejer. Ska bli mysigt.

Kommer dock inte kunna släppa bebistankarna då jag å vännen följde varandras väg till ett plus, hon är i vecka 13 nu :/ .. Men vi kämpar på här å jag är superglad för hennes skull. Hon peppar och stöttar å analyserar med mig så det känns skönt å få umgås med henne med :)

chbw skrev 2015-10-22 21:50:55 följande:

Hej fina!

Hehe, blir så ibland ;) oh skönt :) ja jag ska fortsätta leta när jag är ledig sen!

Ja det är superkul! Haha åh härligt =) ullevi i gbg =)

Så himla härligt! Mysigt med dop =) jag ska på syfestivalen imorgon o fixa fransarna på lördag, annars bara slappa =)

Massor med kramar!

• halo83

Bim-5 idag. Neg test.

Hade ju hoppats på ett plus nu då jag ska på fest i morgon :/ men får väl snällt vänta ... Vilket inte är det lättaste.

Känner mig dock sjukt ogravid så tror inte det tog sig denna gång heller trots spolning. Det enda som är annorlunda är min tempkurva.. Brukar ha som en båge upp efter äl å dippar runt bim-3 men denna gång har det legat på en jämn nivå, dock väldigt lågt... Hoppas hoppas på ett plus i nästa vecka. Orkar inte med mer utredning...

• halo83

Idag är jag på äl+11 neg i morse med :(

chbw skrev 2015-10-30 11:45:51 följande:

Vilken äl+ är du på ? en del plussar ju inte förrns bim eller efter bim. Håller tummarna för dig! 

kram

• halo83

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

Får ta en sväng dit när jag går hem från skolan efter att jag lämnat barnen.

• halo83

Tack!! Kan inte fatta de!

Mannen tror inte på mig haha.. När mensen är sen 2-3v..DÅ skulle han börja tro

varningsljus skrev 2015-11-02 06:53:18 följande:

Men kära nån vad roligt!! Stort grattis till er, vad underbart! :) :)

• halo83

Tack!!

Vi var på 18:e försöket, började utredningen för 1 mån sen.

Tess1984 skrev 2015-11-02 07:56:53 följande:

Wow, stort grattis tjejen. =)

Hur länge hade ni nu försökt? =)

Jag kommer säkerligen känna likadant den dagen jag plussar...hihi...

Stort lycka till nu, kramar i massor

• halo83

Tack så mycket!!

Zazou skrev 2015-11-03 12:17:02 följande:

Men åh vad roligt! Jag ryser i hela kroppen! Vad roligt för er! Det visar ju att det inte är omöjligt även om det känns så ibland! Stort grattis!

• halo83

Jason en klocka. Förutom dom 2 senaste gångerna, först va den 2 dagar sen å förra gången 3 dagar för tidig.. Men normalt sett har den varit regelbunden .

I morgon ska jag på vul å se om det syns nåt, annars får jag komma tillbaka om nån vecka igen :)

Tess1984 skrev 2015-11-03 18:06:05 följande:

Stort Grattis igen, ger hopp om att vi också kan lyckas, vi börjar närma oss 18 försöket nu, har du haft regelbunden mens under alla era försök?

Kramar i massor

• halo83

Jag gjorde spolning denna cykel å nu är jag gravid :)

Hallonsoda2016 skrev 2015-11-05 07:01:07 följande:

Fått besked ang mina blodprover, allt såg fint ut. Sambon var i väg igår och fick lite info. Han ska lämna blodprover samt spermaprov nu, det är nästa steg.

Men jag känner mig helt plötsligt lite stressad? Sambon också. Hon pratade om spolning av äggledarna och jag blev nog lite rädd? :/

• halo83

Nej jag känner mig fruktansvärt ogravid faktiskt.. Har inte fattat att plusset faktiskt är där.. Tog en sista sticka i morse å den har blivit starkare :)

Känner mig bara uppblåst i magen å har lite stickningar. Trött är jag iofs men annars inget alls

Tess1984 skrev 2015-11-04 18:58:38 följande:

Härligt att höra att du blivit gravid, nu håller vi tummarna för oss andra i tråden också, berätta gärna hur det gick imorgon. =) *håller tummarna*

Har du några gravsymtom? Kram

• halo83

Gyn dr sätter en kateter och sprutar sen in en kontrastvätska för att se om det är passage på äggledarna :)

Hallonsoda2016 skrev 2015-11-05 18:50:17 följande:

Grattis! Hur går en spolning till?

• halo83

Det gick jättebra! Så en säck på 22mm samt tjock och fin slemvägg så gyn bekräftade att det är en graviditet :) ska tillbaka den. 17:e för att kolla så det sitter där det ska och utvecklas normalt :) borde va i v 7 då

Tess1984 skrev 2015-11-06 07:59:42 följande:

Hej, hur gick ultraljudet igår? Kram

• halo83

För mig gjorde det verkligen sådär skitont, kunde knappt andas.

Men nu i efterhand var det helt klart värt det. Bf 17 juli :)

lovisen859 skrev 2015-11-10 20:34:19 följande:

Jag gjorde en spolning igår och kan nu såhär i efterhand säga att jag jagade upp mig helt i onödan. Har hört och läst om folk som upplevde det som det värsta de varit med om, att de höll på att svimma o .s.v

Jag var väldigt ledsen när jag kom in till min gyn.läkare och grät mig igenom hela ingreppet men mest för att jag var rädd att det skulle göra ont. Jag upplevde det som att det stack till lite i livmodern, ungefär som när man tar ett blodprov.

När han sa att jag var färdig så blev jag förvånad att det redan var klart då jag trodde det skulle göra så mycket ondare.

Svar på tråden Fertilitetsutredning