Hur länge ammar/har ni ammat?
Jag röstade på "mer".
Hur länge och i vilken omfattning andra ammar bryr jag mig inte i, men jag är positiv till 'långtidsamning' oavsett. Vilket jag hellre benämner 'småbarnsamning'.
Jag röstade på "mer".
Hur länge och i vilken omfattning andra ammar bryr jag mig inte i, men jag är positiv till 'långtidsamning' oavsett. Vilket jag hellre benämner 'småbarnsamning'.
Du säger två saker jag vill kommentera; vill de inte att barnen ska bli självständiga och vad är det som driver dem att amma flera år.
Jag upplever att det som driver en att amma längre än tänkt är just: barnet själv.
Sen ser jag inte att amning förhindrar självständighet och den utveckligen då barner fortfarande själv väljer detta. När jag ger min son pipmugg blir han sur och upprörd, då låter jag bli att vara trotsig förälder och ger honom sån mugg som han vill ha, sån som vuxna dricker från, så blir han stolt och nöjd. Såna exempel sker ju hela dagen, han tar initiativ till självständighet hela vägen. Jag ser inte någon koppling mellan sämre utveckling av självständighet och långtidsamning.
Om det var föräldrarnas fel att barnet ammades länge och barnet egentligen signalerade att det ville sluta, DÅ vore det en annan sak, då tycker jag själv ditt resonemang låter som det stämmer :)