• Lambda

Högskoleantagning!

Har några frågor.

Förra året skickade jag in betyg till Antagning.se men sökte aldrig. Måste man skicka in betygen igen för att söka i år? Det syns inget på min sida, betyder det att dom inte fått mina betyg eller att dom inte lagt in betygen på min sida? Hur funkar hela den här cirkusen?
    Hjälp!!!

• Svar på tråden Högskoleantagning!
  • Inte jag

De syns först när man söker program/kurser annars syns de inte. Du behöver inte skicka in igen utan det är bara att söka. =)

• Lambda
    Inte jag skrev 2015-03-18 18:55:53 följande:

De syns först när man söker program/kurser annars syns de inte. Du behöver inte skicka in igen utan det är bara att söka. =)

Vad bra, då hoppas jag allt flyter när det blir dags att söka. Tack för svar :)
  • Inte jag
    Lambda skrev 2015-03-18 21:17:28 följande:
    Vad bra, då hoppas jag allt flyter när det blir dags att söka. Tack för svar :)
    Det var så lite så. Så här står det på antagning.se
    Varför syns inte alla betyg och poäng?
    Svar:

Vi hämtar bara uppgifter om betyg, högskoleprov och högskolepoäng när du gör en anmälan till en utbildning här på Antagning.se. Har du inte gjort någon anmälan kan du heller inte se dina senaste resultat under Mina meriter. Efter att du gjort din anmälan kan det ta några dagar innan meriterna syns.

• Lambda

Jag hoppas att det är så. Och att dom fortfarande har kvar ens betyg då jag inte sökte förra året när jag skickade in dom.

Dum fråga kanske men kan man söka på något annat sätt? På min tid var det pappersansökning som gällde ;)

• Inte jag

Nu för tiden så är det via antagning.se som gäller. Det är väl smidigast eller hur?

Jag tror inte att de slänger betygen bara för att du inte sökte förra året. Tänk så mycket papper de skulle få då plus att man kan scanna sina betyg för att lägga upp dom på sin sida
  • Lambda
    Inte jag skrev 2015-03-19 00:06:01 följande:

Nu för tiden så är det via antagning.se som gäller. Det är väl smidigast eller hur?

Jag tror inte att de slänger betygen bara för att du inte sökte förra året. Tänk så mycket papper de skulle få då plus att man kan scanna sina betyg för att lägga upp dom på sin sida
    Ja smidigt såklart. Tänkte bara om det fanns en back up plan om det inte skulle funka genom 'Antagning'. Vill inte missa chansen att söka i år. Lite nervös :)
  • Inte jag

Sök inte den sista dagen utan du kan söka redan nu så har du det gjort och så kan du ändra under tiden om du känner dig lite osäker

• imnotstupidhehe

Håller med ovanstående. Det är ju öppet nu så sök bara!:)

Jag har en fråga, jag har sökt för första gången i mitt liv, och är osäker på om man måste skicka in betygen? Isåfall vilka? Från gymnasiet? Eller typ alla? Jag har inte skickat in någon betyg, funkar det ändå?

• Inte jag

Gymnasiebetyget behöver du inte skicka in för det brukar skolan göra.

• Lambda
    imnotstupidhehe skrev 2015-03-19 13:31:33 följande:

Håller med ovanstående. Det är ju öppet nu så sök bara!:)

Jag har en fråga, jag har sökt för första gången i mitt liv, och är osäker på om man måste skicka in betygen? Isåfall vilka? Från gymnasiet? Eller typ alla? Jag har inte skickat in någon betyg, funkar det ändå?

Finns nån lista där gymnasium och avgångsår står för dom som inte finns med i systemet så att säga. Just mitt stod med och därför skickade jag in betygen. Men så är det också många år sedan jag gick ut gymnasiet.
Svar på tråden Högskoleantagning!