• Anonym (D)

Uppfostrar man inte barn längre?

Anonym (Petra30+) skrev 2015-03-19 10:18:37 följande:

Fast jag tycker det där med mat är klurigt. Vissa föräldrar vill nämligen att deras barn ska äta HELA tiden! Frukost-mellis-frukt-lunch-frukt-mellis-yoghurt-middag-kvällsmat. Och sen oroar de sig för att barnen inte äter ordentligt vid lunch och middag! Och det blir ett jäkla tjat om att äta hela tiden!

Mina barn har precis ätit klart sin mellis när jag hämtar dom kl 15 på förskolan, självklart är dom inte hungriga på middag vid 17-18 när jag och sambon är vrålhungriga. Det är väl jättebra att de känner efter att de inte är hungriga utan istället vill vara ute och röra på sig?

Jag jobbar som lärare och känner inte igen det du skriver ts, eleverna följer reglerna på de skolor jag jobbat på. Både jag och mina vänner har fasta regler för nattning och andra väsentliga moment. Hur man går klädd till förskolan t.ex. är inte ett dugg viktigt.
  • Anonym (D)
    Anonym (Petra30+) skrev 2015-03-19 10:28:54 följande:

Ja jag håller helt med dig! Men vissa tycker att barnen även ska äta när de kommer hem trots mellis på förskolan. Misstar kanske trötthet för hunger, vad vet jag.

Jag höll med dig, såg nu att det såg ut som att jag ifrågasatte det du skrev :)
Svar på tråden Uppfostrar man inte barn längre?