Amanda84 skrev 2015-03-20 13:17:34 följande:
Jag förfasas över den enormt hårda tonen bland barnen på ÖF. Alla barn tar grejer av alla, alla barn mejar ner varandras klosstorn eller duplobyggen, alla gråter och föräldrarna verkar inte göra den minsta ansats till att vägleda sina barn kring vad som är rätt och fel.
Jag läser ditt inlägg och känner inte igen nånting.. Jag tycker det är så konstigt att vi bor i samma land, förmodligen bara några mil ifrån varann, och så är vår bild av öf och föräldrar och barn som natt och dag.
Jag har gått på fyra olika öf i två olika län, är annars i liknande sammanhang som öf väldigt ofta varje vecka och aldrig har jag sett en förälder agera med sin dotter som hon gjorde med skruvmejseln, och aldrig har jag nånsin upplevt sånt kaos på öf som du beskriver. Däremot kan jag helt ärligt säga att så som du agerade och tänkte, så agerar och tänker precis varenda förälder i min omgivning på öf och överallt där jag är med barn och föräldrar.. Så det tyckte jag var märkligt, och väldigt tråkigt att det ska vara så som du beskriver!