Inlägg från: Anonym (Barn uppfostras visst då...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barn uppfostras visst då...)

Uppfostrar man inte barn längre?

Anonym (Ps) skrev 2015-03-19 09:40:03 följande:

Jag har i flera år sett en alltmer utbredd trend från att föräldrar uppfostrade sina barn till att barnen bestämmer själva. Det känns konstigt att föräldrar har slutat ta ansvar och forma barnen så att de klarar sig i ett samhälle som blir allt tuffare.

Exempel:

Förr köpte föräldrar en cykel och cykelhjälm och hjälmen var ett villkor för att cykeln fick användas. Idag väljer barnet cykel och cykelhjälm och barn behandlar sina cyklar brutalt, cyklar överallt och glömmer ofta hjälmen.

Förr bestämde föräldrar vad barnen skulle äta, passade det inte blev barnet utan. Idag ser man föräldrar som försöker truga på barnet en smörgås, men barnet vägrar och får en bautabulle istället.

Förr bestämde föräldrar läggtiden. Idag beklagar sig föräldrar över att barnprogrammen slutar så sent och att det är omöjligt att få barnen att lägga sig innan de har slutat.

Ha ! Har inte läst hela tråden MEN föräldrar generellt uppfostrar sina barn (BARN).

Mina barn har alltid cyklat med hjälm annars har de inte fått cykla alls, mina barn har alltid fått äta den mat som serverats, om den inte har passat så har de fått vara hungriga. Mina barn när de har varit små har alltid gått o lagt sig kl 20.00. Det är verkligen "inga" problem att fostra BARN. Dock en helt annan sak att "uppfostra" tonåringar .... Fy f_n säger jag bara. Ungarna är alldeles för medvetna om vad man får & inte får göra idag. Man får inte tillrättavisa gnm att ta dem hårt i armen elr säga ngt för då kan de anmäla sina föräldrar för både det ena o det andra..... och de är likadana mot sina lärare som mot sina föräldrar

Det finns ingen respekt, den försvann med internet....
  • Anonym (Barn uppfostras visst då...)

[quote=75049710][quote-nick]Rosmarin skrev 2015-03-22 20:42:42 följande:[/quote-nick]Eller så skördar du nu det du sådde när de var barn? Bara en reflektion. Jag vet ju inget om din familj.

Helt rätt, du vet inte ett dyft om min familj och allt är väl mitt FEL...... iaf är det det du insinuerar !

...

Döm aldrig ngn för du har ingen aning om vad den personen kämpar sig igenom.

Goodbye FL !

Svar på tråden Uppfostrar man inte barn längre?