Uppfostrar man inte barn längre?
jag håller med.
då jag var ung så lekte jag vatten krig, och "krig" med trä vapen som min morfar hade gjort till oss, vi sköt även med pilbågar som min morfar hade fixat ihop.
vi hade snöbollskrig och var allmänt aktiva utomhus.
jag fick min första fungerande mobiltelefon när jag var 15 år gammal, för mina föräldrar ansåg att jag inte behöver mobiltelefon innan jag är nog gammal
jag som liten var tvungen att gå och lägga mig i tid, när jag var väldigt ung var jag tvungen att va i säng vid 8, sen då jag vart äldre så höjdes tiden såklart till 10-12.
och idag.. ta mina kusiners barn som exempel.
de fick en iphone och ipad direkt då de kunde gå. jag vet även att deras barn går och lägger sig då de vill, vilket oftast är runt 12-2 på natten.
jag vet också att dessa 2 pojkar sitter uppe och spelar datorspel som även jag spelar och de är idag 13 och 7 år gammal. som jag sagt tidigare, då jag var i deras ålder så lekte jag utomhus och spelade hockey,fotboll och basket.
men tänk såhär... fråga din mamma eller pappa va de gjorde då de var unga? de tycker säkert att de vi gjorde va väldigt konstigt också.
vi tycker att vår uppväxt är det rätta eftersom det är så vi gjorde det på vår tid.
dagens barn har bättre teknik och "bättre" grunder än vad vi hade då, och det hakar nya föräldrar på. jag kan garantera att om 20-30 år så kommer dessa ipad -iphone fanatikers barn vara lika förvånade över att deras föräldrar använde något som hete ipad och iphone under deras uppväxt.