Kan någon ge mig lite feedback på mitt personliga brev?
Det är så att jag söker en del administrativa jobb och jag brukar inte få så många svar tillbaka. Kan någon kolla genom mitt personliga brev (nedan) och se vart problemen ligger? Ge gärna tips och exempel på vad som behöver ändras eller förbättras. Tack i förhand!! :)
Ansökan: Administratör
Jag har tidigare haft en del administrativt ansvar på mina tidigare positioner och jag tror att jag har den rätta bakgrunden och inställningen för att vara den personen som ni söker. Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA. Jag har även praktiserat som kundtjänstmedarbetare i USA under ett år . Här i Sverige har jag under ett år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhems kundtjänstcenter, där arbetade jag med att ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärenden. På mitt senaste jobb som marknadsundersökare arbetade jag med att utföra telefonintervjuer på uppdrag av svenska företag. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.
Jag söker tjänsten för att jobbet som administratör tilltalar mig. Dessutom är tjänsten såsom ni beskrev det i er annons skräddarsytt för mig då jag arbetat med liknande uppgifter på två olika ställen. Vidare låter arbetsuppgifterna väldigt kul och jag skulle gärna också vilja bredda på mina erfarenheter som administratör.
Som person är jag trevlig, positiv, lojal, ordningsam och alltid sugen på att lära mig mera. Älskar att sprida god stämning och jag värdesätter en god relation till mina kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA (under fem år) är mina kunskaper i engelska också mycket goda. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.
Då det finns begränsningar i ett personligt brev ser jag fram emot ett möte så att ni kan få en bättre insikt om vem jag är och vad jag har att erbjuda ert företag.
Vänliga hälsningar
XXXX