• Tiopoängare

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2021-04-27 23:43:26 följande:
    Vem trycker pengar menar du? Miljömupparna?   

Ja, miljömupparna ingår i regeringen och Sverige har en statsskuld. Så enda sättet att låna ut pengar till Vietnam är att trycka upp pengar och sen låna ut dessa.

Den förra regeringen lånade till skattesänkningar. Den här regeringen lånar till att förvärra växthuseffekten.
  • Flash Gordon
    Tiopoängare skrev 2021-04-27 23:40:41 följande:
    Vi trycker alltså pengar för att generera koldioxidutsläpp i Vietnam. Samtidigt låtsas miljömupparna göra ALLT för miljön genom skattehöjning på plastpåsar. Ska man skratta eller gråta?

Men visst, om SAAB får sälja flygledningssystem så är det ju bra för Sverige.
    Oavsett om man skrattar eller gråter så är ju hyckleriet monumentalt.

Stänga svenska flygplatser samtidigt som man aktivt bygger ut mångdubbelt större flygkapacitet i andra länder.

Krystad motivering: "det stöttar svenska jobb"

Två saker då :

- Svenska jobb trumfar alltså det påstådda miljöarbetet. när det väl kommer till kritan

- Jobb inom svensk flygindustri och på svenska flygplatser som försvinner räknas inte?!

Mot flyg och kärnkraft här.

För flyg och kärnkraft där,.

Mvh

Sveriges regering.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Padirac
    Tiopoängare skrev 2021-04-28 01:36:32 följande:
    Ja, miljömupparna ingår i regeringen och Sverige har en statsskuld. Så enda sättet att låna ut pengar till Vietnam är att trycka upp pengar och sen låna ut dessa.

Den förra regeringen lånade till skattesänkningar. Den här regeringen lånar till att förvärra växthuseffekten.
    Du får ta reda på vad EKN sysslar med och vem som 'trycker' pengar - för så många faktafel på så få rader är svårt att slå
  • Tiopoängare
    Padirac skrev 2021-04-28 08:12:30 följande:
    Du får ta reda på vad EKN sysslar med och vem som 'trycker' pengar - för så många faktafel på så få rader är svårt att slå
    Ett tips: EKN har inga egna pengar. Och även om de hade det så borde de användas till vettigare saker än att skapa koldioxidutsläpp i Vietnam.

Men för all del är det typisk vänsterretorik att försvara det oförsvarbara med fjantig retorik.
  • Padirac
    Tiopoängare skrev 2021-04-28 17:53:04 följande:
    Ett tips: EKN har inga egna pengar. Och även om de hade det så borde de användas till vettigare saker än att skapa koldioxidutsläpp i Vietnam.

Men för all del är det typisk vänsterretorik att försvara det oförsvarbara med fjantig retorik.
    Jag har hört från säker källa att EKN ger bort pengar som 'miljömupparna' trycker

Så det är inte EKNS pengar, det är rätt så lång - eller vänster som du kallar det Skål
  • Tiopoängare
    Padirac skrev 2021-04-28 19:22:08 följande:
    Jag har hört från säker källa att EKN ger bort pengar som 'miljömupparna' trycker

Så det är inte EKNS pengar, det är rätt så lång - eller vänster som du kallar det Skål
    Du kanske kan presentera ditt forskningsresultat kring var pengarna kommer ifrån? Du verkar ju tro att du vet. Tror du att dessa pengar ligger i en madrass hemma hos Löfvén?
  • nihka
    Tiopoängare skrev 2021-04-28 01:36:32 följande:

Så först trycker man upp pengar och sedan lånar man ut dem vilket innebär att det cirkulerar en massa krispiga svenska sedlar i Vietnam. Vad gör man med dessa krispiga svenska sedlar i Vietnam?                                          
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tiopoängare
    nihka skrev 2021-04-28 19:31:17 följande:
    Så först trycker man upp pengar och sedan lånar man ut dem vilket innebär att det cirkulerar en massa krispiga svenska sedlar i Vietnam. Vad gör man med dessa krispiga svenska sedlar i Vietnam?                                          
    Man bygger flygplatser som släpper ut gigantiska mängder koldioxid. Stäkt jobbat regeringen.
  • nihka
    Tiopoängare skrev 2021-04-28 19:35:51 följande:
    Man bygger flygplatser som släpper ut gigantiska mängder koldioxid. Stäkt jobbat regeringen.
    Jag hade ingen aning om att man kunde handla för svenska sedlar i Vietnam - stäkt eller inte. Tar de även emot svenska mynt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tiopoängare
    nihka skrev 2021-04-28 20:00:18 följande:
    Jag hade ingen aning om att man kunde handla för svenska sedlar i Vietnam - stäkt eller inte. Tar de även emot svenska mynt?
    Jag trodde alla förstod att kontanter är så gott som avskaffade och att man med "trycka pengar" idag betyder att man matar in en siffra i datorn och trycker på "create". Svårare än så är det inte.

Ev. kostar den svenska satsningen på koldioxidutsläpp mer än den totala summan svenska kronor som existerar i form av kontanter.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?