Har du förtroende för regeringen?
En liten svensk energipolitikhistorisk sammanfattning jag lånar från en diskussion om när väsentliga förändringar i samhälle skedde och hur det påverkade oss, i detta fall gäller det energipolitiken.

En liten svensk energipolitikhistorisk sammanfattning jag lånar från en diskussion om när väsentliga förändringar i samhälle skedde och hur det påverkade oss, i detta fall gäller det energipolitiken.
När till och med såsseriets främsta propagandaminister har fattat vilka som ansvarar för vården...
När till och med såsseriets främsta propagandaminister har fattat vilka som ansvarar för vården...
Jaha, existerar det ens ett argument för något?
Eller tror du detta skulle ändra något för skåne?
Det börjar hetta till kring Uffe..
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/regeringens-utredare-ulf-kristersson-maste-avga/
Hård kritik mot Ebba Busch. Sprickan i regeringen är anmärkningsvärd och skadlig för Sverige.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Jb0EMJ/busch-pratar-strunt-den-har-cirkusen-skadar-sverige
En sak är säker. Säkerhet är inte den SD-styrda (M/KD/L) regeringens paradgren..
En sak är säker. Säkerhet är inte den SD-styrda (M/KD/L) regeringens paradgren..
När de löptränar tillsammans med statsministern på hemlig ort eller andra ställen och publicerar det på sociala medier, vilken den app personalen använt kan räknas som, är det klart olämpligt och dessutom ingenting som Säpo använder. Det är ensklid personal som saknar konsekvenstänk trots att de är utbildad säkerhetspersonal.
Fåfänga eller idioti som är skälet till dessa 'dåliga val'??
Riktigt så enkelt är det inte.
Upphandlingen gjordes av den föregående regeringen och tidigare generaldirektör och de efterföljande kom till ett dukat bord där upphandlingen hade missköts. Efter det gjordes ytterligare fel som bedömdes som brott och strafföreläggande utfärdades.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Transportstyrelsens_IT-upphandling
Den tidigare S-ledda regeringen fick enorm kritik för Transportstyrelseskandalen, trots att det var den moderatledda Reinfeldt-regeringen som initierade upphandlingen och beslutade att det känsliga registret skulle outsourcas.
Sanningen är att den regering som sitter vid makten när en skandal briserar alltid bär det yttersta ansvaret. Därför kan inte heller den nuvarande SD-styrda (M/KD/L) regeringen ducka från sitt ansvar.
Har inte ett piss förtroende oavsett regering.
Är 58 och röstade senast när jag var 18. Har dock inte gnällt mer eller mindre oavsett regering.
Levt mitt eget liv och skitit fullkomligt i vilken regering vi haft.
Idag är det ju bara buskis och oreda och politiker åker dit för det ena och andra - vinner man respekt? Skulle inte tro det...
Kommer inte att rösta i framtiden heller.
Politikerförakt? Hell yes!
Har inte ett piss förtroende oavsett regering.
Är 58 och röstade senast när jag var 18. Har dock inte gnällt mer eller mindre oavsett regering.
Levt mitt eget liv och skitit fullkomligt i vilken regering vi haft.
Idag är det ju bara buskis och oreda och politiker åker dit för det ena och andra - vinner man respekt? Skulle inte tro det...
Kommer inte att rösta i framtiden heller.
Politikerförakt? Hell yes!
En nackdel med att inte rösta, det är att du tappar rätten och klaga och för du inte deltar.
även att inte rösta gynnar högern, då de är mer trogna att gå att rösta än övriga, och speciellt desto längre ut på högern du kommer.