• Rataxes

Har du förtroende för regeringen?

Gert skrev 2015-04-03 18:35:07 följande:
    I nuläget är det ju bara SD som för en sund politik.
    Sund politik? Samma välfärdskramande som Såssarna. Enda skillnaden är att Sd vill att Anders och inte Ahmed ska ha bidragen.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-03 21:20:31 följande:

Självklart vill jag att SD ska sitta i regeringen. SD är det enda partiet som för en sund politik.

Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-04-03 21:23:19 följande:

Liberalismen hindrar ingen att skapa ett trygghetssystem tillsammans med andra.

Nej, men det krävs väldigt mycket pengar för sådant.
  • Studentpappa

Inte det minsta, flyktingmottagandet är på väg mot kollaps och regerings lösning är modulhus som kommer kosta 20000:- i månaden för en trea. Låter som en bra idé, Romerna är fria att bygga kåkstäder mitt i våra parker och använda förskolornas lekplatser som toaletter. 

www.expressen.se/ledare/flyktingmottagandet-ar-pa-vag-att-kollapsa/

• Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-04-03 21:25:34 följande:

Knappast höger, definitivt inte liberala i ordets rätta bemärkelse. Såsse light, typ. A-kassa 78% istället för 80% f-kassa 3 år istället för i det oändliga. Inga större skillnader. Samma välfärdskramande i stort sett.

Nu generaliserar du väldigt mycket. Å andra sidan tycker jag V är socialliberalt.
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:

Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.

Majoritet för något parti.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:
    Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:

Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.

Jag trodde du skulle föredra en regering med SD, S, KD och FP.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:

Jag hade velat se en regering med S, MP, C, V och FP.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?