-
Sund politik? Samma välfärdskramande som Såssarna. Enda skillnaden är att Sd vill att Anders och inte Ahmed ska ha bidragen.Gert skrev 2015-04-03 18:35:07 följande:I nuläget är det ju bara SD som för en sund politik.
-
Jag har stort förtroende.
-
Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.Gert skrev 2015-04-03 21:20:31 följande:
Självklart vill jag att SD ska sitta i regeringen. SD är det enda partiet som för en sund politik.
-
Nej, men det krävs väldigt mycket pengar för sådant.Rataxes skrev 2015-04-03 21:23:19 följande:
Liberalismen hindrar ingen att skapa ett trygghetssystem tillsammans med andra.
-
Inte det minsta, flyktingmottagandet är på väg mot kollaps och regerings lösning är modulhus som kommer kosta 20000:- i månaden för en trea. Låter som en bra idé, Romerna är fria att bygga kåkstäder mitt i våra parker och använda förskolornas lekplatser som toaletter.
www.expressen.se/ledare/flyktingmottagandet-ar-pa-vag-att-kollapsa/ -
Nu generaliserar du väldigt mycket. Å andra sidan tycker jag V är socialliberalt.Rataxes skrev 2015-04-03 21:25:34 följande:
Knappast höger, definitivt inte liberala i ordets rätta bemärkelse. Såsse light, typ. A-kassa 78% istället för 80% f-kassa 3 år istället för i det oändliga. Inga större skillnader. Samma välfärdskramande i stort sett.
-
Majoritet för något parti.Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:
Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.
-
Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.Sensitiveguy skrev 2015-04-03 21:28:54 följande:Du sade ju nyss att de inte skulle sitta i regering med andra partier. Majoritet är varken önskvärt eller möjligt.
-
Jag trodde du skulle föredra en regering med SD, S, KD och FP.Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:
Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.
-
Jag hade velat se en regering med S, MP, C, V och FP.Gert skrev 2015-04-03 21:34:56 följande:
Det är både önskvärt och möjligt. SD och alliansen kan utgöra regering om nu inte alliansen hade varit så fega.