• Jennie med ie

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Anonym (jawohl) skrev 2015-03-21 16:49:21 följande:

Vi har sagt att masturbation är naturligt men porr är inte tillåtet, överenskommelse mellan båda parter men verkar som han anser att det bara gäller mig?

Troligare är nog att han tycker att det är okej för dig också att kolla på porr, att han gick med på en överenskommelse han egentligen inte står för eftersom han vet om din inställning. Förståligt på ett sätt, eftersom han antagligen vill leva med dig helt enkelt och inte tror du skulle acceptera att han inte gick med på överenskommelsen. Men å andra sidan säger behovet av att låtsas och er olika syn på porr att det kanske varit bättre om ni båda varit ärliga och om ni inte kunnat hitta till nåt samförstånd avslutat er relation redan där i början. Att ni inte var rätt från varandra.
  • Jennie med ie

Att man vill ägna sig åt onani i sin ensamhet är inte detsamma som att man skäms över den. Och jag kan tänka mig att ju mer partnern tjuvlyssnar och kikar och "spionerar" desto mer vill man dölja sina förehavanden, det är inget konstigt tycker jag.

• Jennie med ie
    Auditanne skrev 2015-03-23 16:04:43 följande:
    Nej men att smussla med den och hävda inför sin partner att "det har du fan inte att göra med" skvallrar om en stark försvarsinställning vilket i sin tur beror på att man känner någon sorts skam inför det man gör och att man är rädd för att bli dömd och förebrådd av sin partner.

Uppenbart är det hursomhelst att TS kille skäms över sin onani då han inte ens kan stå för att han faktiskt onanerar utan måste ljuga om det för sin flickvän.

Vad tror du detta beror på om nu TS är så öppen och förstående inför sin pojkväns sexuella behov?
    Den försvarsställningen är inte så märklig det heller då partnern står utanför och lyssnar och analyserar ljud, kikar in genom nyckelhål o s v. Det handlar för mig om respekt för det privata, eller i detta fallet bristen på respekt för det, ett sådant beteende visar inte på öppenhet och förståelse för den andre. Och man kan inte kräva förståelse om man inte visar detsamma.
  • Jennie med ie
    Auditanne skrev 2015-03-23 16:48:40 följande:
    I ett sunt förhållande ska man inte behöva försvara sin sexualitet inför en partner och inte heller känna att man måste dölja den bakom låsta dörrar. Det tyder enbart på personlig otrygghet till någon grad.

Ej heller bör man bete sig på ett anklagande sätt såsom TS har gjort (eller iaf upplevts ha gjort av sin pojkvän) när det kommer till sexuella preferenser.
    Att de inte har ett sunt förhållande är rätt tydligt, på flera plan. Men att försvara något man anser sig negativt värderad för är i sig inget konstigt och betyder inte nödvändigtvis att man skäms för handlingen.
  • Jennie med ie
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:09:39 följande:
    Nej men att vilja dölja sin sexualitet med motiveringen att det tillhör det privata är något jag skulle tolka som att man just har något att dölja, dvs, att man skäms.

Om min hypotetiska partner hade sagt till mig att "älskling, jag går in på toa och onanerar lite" så hade jag iofs respekterat detta men samtidigt skulle jag också undra lite smått över varför han vill göra det därinne där bara han kan se. 

Kan ju inte tolkas på något annat vis än att han skäms för det han gör och därmed inte vill att någon ser. Eller?
    Jo det kan det, så som jag skrivit.

Att man vill onanera ensam är inget som helst konstigt i mina ögon, inte i de flesta andras heller skulle jag faktiskt tro, och som sagt inte synonymt med att man skäms för det.
  • Jennie med ie

Jag ser inget fel i att onanera inför varandra, eller bredvid varandra, eller tillsammans med varandra, om man vill och tycker om det. Nemas problemas. Däremot är det fel att påstå att om man INTE vill det utan vill onanera i sin ensamhet så tycker man att onani är något att skämmas över, för så behöver det inte alls vara.

Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr