• Sanjos

Varför jobbar ni så mycket?

Tror helt ärligt att fler skulle klara sig på att jobba deltid. Men man är van vid den standarden man har och vill kanske även ha mer. För alla andra har det!?

Som ensamstående med 2 vv barn så klarade man sig gott på en tjänst på 70%.
    Är man då 2 i hushållet så behöver ju inte båda jobba heltid för det borde gå runt ändå.

• Sanjos
    Sweet Sofia skrev 2015-03-23 09:40:31 följande:

Om man klarar sig gott på en 70% tjänst när man har 2 barn vv beror ju vad man har för inkomster (lön etc) och vad man har för utgifter.

Sant och vad man prioriterar. Vissa är mer matriella av sig medans vissa gillar det enklare!

Ocj nej bara för att poängtera så behöver man inte vända på varenda krona för man väljer att jobba deltid!

De pengar som vart över har man antingen sparat, köpt nåt man behövt eller båda delar.
  • Sanjos

Så länge som man klarar sig på sin lön att få det att gå runt med det nödvändigaste och även har pengar över till övrigt så finns det ingen anledning till att jobba mer än vad man behöver. Inte värt det enligt mig att tjäna mer pengar för att man vill ha lite lyxigare saker om det innebär att man knappt har tid med familj, vänner mm och kanske dessutom blir utbränd på köpet!

Man lever nu och det är det som räknas. Visst är det bra att tänka på pensionen men man kanske inte lever då! Vet en hel del som dött innan de hunnit gå i pension. En hade bara några månader kvar men blev hastigt sjuk och dog!

Mina barn föredrar att jag är mer hemma och hittar på nåt med dem. Vilket jag värdesätter mer.!

Trots arbetslöshet, studier och deltidsjobb har jag kunnat hitta på olika saker med dem som tex Liseberg, camping mm varje sommar.

Svar på tråden Varför jobbar ni så mycket?