• Eisa

Varför jobbar ni så mycket?

Det är skönt att kunna säga "Okej, jag bokar ikväll" när sonen frågar om vi kan åka till Disneyland Paris.

Arbetet har dessutom alltid varit mitt "mission" med livet. Det genomsyrar hela mig. Jag skiljer inte på arbetstid och fritid. Jag ÄR mitt arbete och jag tänker aldrig gå i pension.

Jag har dessutom ett arbete som jag till stor del kan sköta hemifrån och när på dygnet jag vill.

Därför väljer jag att jobba heltid som ensamstående.

• Eisa
    Pescetarian skrev 2015-03-23 12:14:39 följande:
    Vad går ditt yrke ut på? Inom vilken bransch?
    Adjunkt på en högskola.
  • Eisa

Sen tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för barnen. Ser att de har starka föräldrar som klarar både familj och arbete så får de själva ett högt självförtroende inför vuxenlivet. "Kan mamma kan jag, ty jag är sprungen ur henne".

• Eisa
    Eisa skrev 2015-03-23 12:29:37 följande:

Sen tycker jag det är viktigt att vara en bra förebild för barnen. Ser att de har starka föräldrar som klarar både familj och arbete så får de själva ett högt självförtroende inför vuxenlivet. "Kan mamma kan jag, ty jag är sprungen ur henne".

"ser DE att de har starka föräldrar" ska det stå.
  • Eisa
    Pescetarian skrev 2015-03-23 12:36:35 följande:
    Och du kan sköta jobbet hemifrån under dygnets alla timmar?
    Eisa skrev 2015-03-23 12:29:37 följande:

Mitt barn får se att man faktiskt inte behöver springa i det största hamsterhjulet. Man klarar sig fint med små medel. Det handlar om planering och prioritering.
    Jag förstår det synsättet också.

Nej dygnets alla timmar kan jag inte jobba hemifrån men en hyfsat stor del. Mycket läsande av examensarbeten och kandidatuppsatser. Det är olika på olika veckor också. Vissa veckor har jag nästan inga seminarier/föreläsningar och andra oftare.
  • Eisa
    nordanvind skrev 2015-03-23 12:31:17 följande:
    Barnet kommer från pappan. Mamman e bara kapseln.
    hahaha
  • Eisa
    Froststar skrev 2015-03-23 14:08:47 följande:
    Väldigt provocerande TS för oss som tar vårt ansvar och inte gnäller över att vi måste ägna tid åt att lämna våra barn som vi själva skaffat på dagis. Vad har det överhuvudtaget med restiden för arbetet att göra? Jag slutar aldrig förvånas över vad det finns för människor därute.
    Hur kan det vara provocerande att någon är nyfiken på något och därför ställer en fråga i all välmening?
Svar på tråden Varför jobbar ni så mycket?