Varför jobbar ni så mycket?
Vill inte heller jobba heltid men min heller deltid (75%) då jobbar jag så lite att jobbet slutar vara kul. Hittade balansen på 34-35 timmar i veckan. Det är perfekt. Hoppas aldrig jag behöver jobba mer.
Vill inte heller jobba heltid men min heller deltid (75%) då jobbar jag så lite att jobbet slutar vara kul. Hittade balansen på 34-35 timmar i veckan. Det är perfekt. Hoppas aldrig jag behöver jobba mer.
Hur kom du in på lärare i ditt resonemang?Jag är lärare och tjänar som du. Jag har fast arbetstid på i snitt 45,5 h i veckan, det är lärares avtal genom bilaga M som det heter om man inte har vanlig semestertjänst. Lägg där till att föräldrar ringer när det passar dem och inte mig, dvs på min arbetstid. Jag får dessutom lägga min arbetstid på min fritid för att det ska passa föräldrar att komma och få infomation om sitt barn dvs mina egna barn får stå tillbaka för andras arbeten. Visst är jag ledig lite längre på sommaren och har ett sport och påsklov men jag kan aldrig välja när jag vill vara ledig. Aldrig ta komp eller övertid på barntid vilket innebär att jag aldrig skulle kunna ta ledigt en vecka och åka på semester utanför loven. Så är vårt avtal skrivet så du får nog hitta en annan yrkesgrupp att jämföra dig med om vi ska "tycka synd om dig" . Jag gnäller dock inte med detta för jag har valt att bli lärare och älskar mitt jobb!
Nej de har inte semestertjänst!