Varför jobbar ni så mycket?
Jesssssica skrev 2015-03-22 20:37:40 följande:
Så jag är nyfiken, varför jobbar du så mycket?
Jag gillar mitt jobb.
Jag gillar att folk behöver mig, att dom uppskattar vad jag gör.
Jag blir bekräftad på ett sätt jag inte blir någon annanstans.
Jag får användning av min kompetens och min erfarenhet.
Jag gillar att umgås med mina kollegor och den gemenskap det innebär.
Andra väljer att åka hem och sätta sig framför TV'n och låta iq-poängen sjunka i takt med att Paradise Hotell eller Melodifestivalen sätter nya bottenrekord vad gäller dålig underhållning. Jag väljer att istället hjälpa andra, lära mig saker, träffa nya människor och samtidigt tjäna pengar.
Folk får gärna kalla mig arbetsnarkoman om dom vill, det gör mig absolut ingenting då jag inte kan se vad som skulle vara dåligt i det.
Skulle jag dö och folk sa "han jobbade jättemycket" så kan jag inte tänka mig en bättre komplimang. Jag gjorde någonting med mitt liv, jag satt inte framför TV'n eller i en solstol och brände tid.
Jag har full förståelse för dom som prioriterar tid med sin familj, det gör faktiskt jag också, men handen på hjärtat, hur många är det som egentligen spenderar tid *med* sin familj, och inte bara i närheten av den? Jag ser hur många som helst som säger att dom ska hem till "familjen" för att sedan åka hem, säga hej till partnern, lägga ungarna och sedan sitta framför tv'n eller datorn resten av kvällen. Ofta då med ena partnern framför tv'n och den andra framför datorn, så inte ens det delar man.
Sådan "dötid" spenderar jag hellre på jobbet, så att när jag umgås med min familj så umgås vi verkligen! Kvalitet framför kvantitet!