nanneN skrev 2015-04-07 16:33:38 följande:
Då håller du ju i princip med John, det är ju exakt vad han säger.
Om valet står mellan att sitta i koma framför tv'n eller att jobba och tjäna pengar, så jobbar han hellre och bränner sedan pengarna han tjänat på en kvalitetshelg med familjen.
Just det var något som fick mig att vakna till, jag har faktiskt aldrig tänkt på det på det sättet. För mig har tid med familjen alltid varit något positivt, men när han jämförde att sitta framför tv'n/datorn med att kanske åka bort en helg hela gänget, då insåg jag att det är ju faktiskt skillnad på tid och tid.
Jag har alltid sett det som att dom som väljer att jobba sena kvällar alltid väljer bort sin familj. Att dom väljer bort "dödtiden" för att sedan få mer "kvalitetstid" med familjen var för mig en riktig tankeställare, och jag måste erkänna att jag nog faktiskt har haft en väldigt enkelspårig inställning i den här frågan.
Absolut. Hellre kvalitetstid med familjen.
Jag håller både med John och inte. Jag tycker att det är urviktigt att ha pengar att röra sig med men jag vill inte lägga 40 timmar i veckan på att arbeta för trots att jag har ett väldigt roligt och utvecklande arbete så finns det så himla mycket mer i livet. För mig vore egentligen 50% arbete perfekt. Men då krävs det antingen att man tjänar väldigt bra eller att man har andra inkomstkällor.