• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • GrönaDruvan

Åh, dumma test. Har nu i 2 dagar haft lite rosa på pappret och även lite "klumpar".... Testade ikväll och nu ser jag ett svagt svagt streck. Är väl ett fantom streck troligtvis. Hade nåt liknande förra månaden en gång och det var ju inget då. På nåt konstigt sätt hoppas man ändå.

Testet hade legat några timmar också...fast annars brukar testerna vara helt vita ändå.

• neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-04-19 00:25:49 följande:

Åh, dumma test. Har nu i 2 dagar haft lite rosa på pappret och även lite "klumpar".... Testade ikväll och nu ser jag ett svagt svagt streck. Är väl ett fantom streck troligtvis. Hade nåt liknande förra månaden en gång och det var ju inget då. På nåt konstigt sätt hoppas man ändå.

Testet hade legat några timmar också...fast annars brukar testerna vara helt vita ändå.

Så jobbigt att det "strular". Håller tummarna för dig.
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-19 00:25:49 följande:

Jag har bim +3 idag och ingen mens, ingen mens värk heller men nu har jag börjat fundera på om mensen kanske strular efter hormonspiralen. Upp till bevis imorgon när jag ska köpa grav test.

Hoppas du får ditt plus.
  • Linensv

Plussade idag på bim+12 .. har testat typ en gång om dagen sen bim-5 och har inte känt några som helst symptom förutom att mensen inte har kommit.. så blev ganska paff nu när det blev pluss då jag trodde att mensen bara drog ut på tiden pga spiral uttag och att jag gått upp ganska mycket i vikt de senaste halvåret.

• SJLN
    Linensv skrev 2015-04-19 17:42:16 följande:

Plussade idag på bim+12 .. har testat typ en gång om dagen sen bim-5 och har inte känt några som helst symptom förutom att mensen inte har kommit.. så blev ganska paff nu när det blev pluss då jag trodde att mensen bara drog ut på tiden pga spiral uttag och att jag gått upp ganska mycket i vikt de senaste halvåret.

Vad kul, grattis! Du fick väl en senare ägglossning låter det som men prickade in den ändå :)
  • Skånetjej01

Grattis vad kul! Då finns det fortfarande hopp för mig :) vad hade du för spiral?
  • neo3

Grattis :)
  • Linensv
    Skånetjej01 skrev 2015-04-19 18:14:24 följande:

Grattis vad kul! Då finns det fortfarande hopp för mig :) vad hade du för spiral?

Jag hade en vanlig kopparspiral så inga hormoner som påverkade .. men hade "mens" varje dag i nästan två månader fram tills några veckor innan jag tog ut den. Då sa barnmorskan att det kunde ta tid för min cykel att komma iordning igen efter uttaget pga att blödningsmönstret var ur balans :p om det faktiskt var spiralen som påverkade det har jag ingen aning om men enligt barnmorskan fanns det en risk för att det var det:p
  • Skånetjej01
    Linensv skrev 2015-04-19 18:59:44 följande:
    Jag hade en vanlig kopparspiral så inga hormoner som påverkade .. men hade "mens" varje dag i nästan två månader fram tills några veckor innan jag tog ut den. Då sa barnmorskan att det kunde ta tid för min cykel att komma iordning igen efter uttaget pga att blödningsmönstret var ur balans :p om det faktiskt var spiralen som påverkade det har jag ingen aning om men enligt barnmorskan fanns det en risk för att det var det:p
    Ok, jag hade hormonspiral. Men bm sa att det kunde ta upp till 1 år innan man blev gravid.
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!