• katterna0909

    självmordstankar och tvångsvård

    Hej


     


    Nu är detta kanske i helt fel forum men visste inte vad jag skulle lägga de i.


    De är så att jag ibland bara känner att allt e hopplöst och inte längre vill leva.


    Framför allt för min ensamhet,


    Jag har aldrig berättat det för någon innan utom igår när jag berättade de för min bästavän.


     


    Nu ä de så att jag undrar om hon nu berättar detta för tex. soc eller liknande kan de då besluta tvångvård av mig då?


     


    Kanske konstig fråga men har ett trauma från när jag blev tvångsvårdad enligt LVU när jag ar mindre. De var hemskt och vill aldrig uppleva igen!!


     


    Eller kräv de mer än att man har ärr på armarna och skriver i sms att man inte vil leva mer pga massa olika saker?


    tack för svar.

  • Svar på tråden självmordstankar och tvångsvård
  • mynona2

    Det där är svårt att svara på då det är flera saker som väger in. Bland annat hur gammal du är och hur du har det i din omgivning. I vilket fall som helst så tycker jag du ska vända dig till skolpsykologen (om du går i skolan) för att få stöd och hjälp därifrån.

    Självmordstankar har de allra flesta människor någon gång i livet och man kan inte tvångsvårda någon enbart för att de har självmordstankar. Det krävs mer än så.

Svar på tråden självmordstankar och tvångsvård