Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ummsumaya

2 åring vägrar kläder

Mina barn har varit exakt likadana när de var i samma ålder som ditt barn.

Det enda jag kan komma på just nu är att du måste ha tålamod, och som den ovanför sa att du inte ska stressa över det, för barnet känner av din stress och kan reagera på det också.

Med min yngsta, som är 1,5 år, så brukar jag köra med att förklara för henne varför hon måste ha kläder, och även göra det fysiskt att visa att det blir kallt annars (göra *buuurrr* med armar och ansiktsuttryck) och då brukar hon härma och göra likadant. Sen då om hon springer iväg och vägrar brukar jag busa med henne och jaga henne och säga "Nu kommer jag och äter upp dig", då springer hon och skrattar. Även göra tittut när armar och ben kommer ut. Det tycker hon också är galet kul.

Alla barn är ju annorlunda, och dessa råd kanske inte funkar på ditt barn, men i slutändan kommer det alltid till att som förälder försöka hålla god min och vara konsekvent.

Lycka till!!

"The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • ummsumaya
    AnnaZL skrev 2015-03-24 19:15:24 följande:

Varför byter du kläder på henne om det är så jobbigt? Ha bara mjuka kläder som hon både kan sova och leka i. Det är väl inte så att familjens försörjning hänger på att hon måste ha på sig vissa plagg vid vissa tillfällen?

Ytterkläder går ju bra så hon förfryser inte.

Antar att hon badar ibland, passa på med rena kläder efter.

Ett bra råd, men vad om barnet tar av sig kläderna själva, såsom många barn i den åldern gör?..
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
Svar på tråden 2 åring vägrar kläder