• Intuitiv

    Överdrivet om flygkraschen?

    TV2 har lagt om allt och sänder direkt utan att ha något så värst mkt nytt att komma med. En reporter står parkerad utanför UD för att meddela om några svenskar var med...........

  • Svar på tråden Överdrivet om flygkraschen?
  • Birgitta02

    150 pers har avlidit i en olycka. Klart som fan att det skall rapporteras!

  • Aniiee
    Birgitta02 skrev 2015-03-24 15:29:45 följande:

    150 pers har avlidit i en olycka. Klart som fan att det skall rapporteras!


    Det tycker jag också. Samtidigt kan man ju undra varför det inte talas om de 800+ kvinnorna som dör varje dag när de föder barn eller de 29000 barn som dör varje dag i sjukdomar, olyckor och tillstånd som går att förutse och förhindra, eller de dryga 6000 människorna som för i arbetsplatsolyckor varje dag, eller....

    I think you get my drift.....
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Birgitta02
    Aniiee skrev 2015-03-24 15:48:23 följande:
    Det tycker jag också. Samtidigt kan man ju undra varför det inte talas om de 800+ kvinnorna som dör varje dag när de föder barn eller de 29000 barn som dör varje dag i sjukdomar, olyckor och tillstånd som går att förutse och förhindra, eller de dryga 6000 människorna som för i arbetsplatsolyckor varje dag, eller....

    I think you get my drift.....
    Du blandar ihop äpplen och päron.

    Ja ja.
  • FrauCasio

    Så var det inte när alla malaysian flygplanen störtade!

  • ölburk2
    Aniiee skrev 2015-03-24 15:48:23 följande:
    Det tycker jag också. Samtidigt kan man ju undra varför det inte talas om de 800+ kvinnorna som dör varje dag när de föder barn eller de 29000 barn som dör varje dag i sjukdomar, olyckor och tillstånd som går att förutse och förhindra, eller de dryga 6000 människorna som för i arbetsplatsolyckor varje dag, eller....

    I think you get my drift.....
    Därför att det inte är en nyhet utan den verklighet vi lever, å därmed saknar det nyhetsvärde.
    Sen kan man tycka vad man vill om det, men så fungerar all nyhetsrapportering.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Jorunn2
    Aniiee skrev 2015-03-24 15:48:23 följande:
    Det tycker jag också. Samtidigt kan man ju undra varför det inte talas om de 800+ kvinnorna som dör varje dag när de föder barn eller de 29000 barn som dör varje dag i sjukdomar, olyckor och tillstånd som går att förutse och förhindra, eller de dryga 6000 människorna som för i arbetsplatsolyckor varje dag, eller....

    I think you get my drift.....
    Jag förstår i alla fall vad du menar. Jag brukar också tänka så. T.ex. var det ett himla liv om att svenska myndigheter inte omedlebart kunde rädda svenskar som frivilligt åkt till Thailand, efter Tsunamin. (Eller till och med FRÅN Tsunamin, kanske...) Men ingen ägnar en tanke åt alla de som aldrig i sitt liv har råd att åka någonstans, eller drar sig för att resa för att de inte har någon att resa med... och inte vill skylta med sin ensamhet.
  • Aniiee
    Birgitta02 skrev 2015-03-24 15:49:40 följande:
    Du blandar ihop äpplen och päron.

    Ja ja.
    Jo, man kan tycka det. Min poäng var dock att vi har större problem än ett kraschat flygplan.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    ölburk2 skrev 2015-03-24 15:52:00 följande:
    Därför att det inte är en nyhet utan den verklighet vi lever, å därmed saknar det nyhetsvärde.
    Sen kan man tycka vad man vill om det, men så fungerar all nyhetsrapportering.
    Jag vet. 
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Birgitta02
    FrauCasio skrev 2015-03-24 15:51:41 följande:

    Så var det inte när alla malaysian flygplanen störtade!


    Det var enormt mycket nyhetsrapportering när det flygplanet kraschade. Men visst, inte riktigt på samma sätt. Kanske beror det på att det nu är européer inblandade.
  • Aniiee
    Jorunn2 skrev 2015-03-24 15:52:21 följande:
    Jag förstår i alla fall vad du menar. Jag brukar också tänka så. T.ex. var det ett himla liv om att svenska myndigheter inte omedlebart kunde rädda svenskar som frivilligt åkt till Thailand, efter Tsunamin. (Eller till och med FRÅN Tsunamin, kanske...) Men ingen ägnar en tanke åt alla de som aldrig i sitt liv har råd att åka någonstans, eller drar sig för att resa för att de inte har någon att resa med... och inte vill skylta med sin ensamhet.
    So not the point......
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
Svar på tråden Överdrivet om flygkraschen?