• Pescetarian

Avskyr min sambos dotter

Oj. Ja, vad säger man. Han kanske inte är rätt för dig, trots allt. En stor del av honom, är ju hans dotter. Tycker du inte om den delen och inte klarar av att leva med den delen, då är nog inte den mannen rätt för just dig.

• Pescetarian
    Kereza skrev 2015-03-25 20:48:11 följande:

Du kommer ju bli halshuggen nu, och troligen jag med, men i min erfarenhet så är det bara att bita ihop och vänta tills de fyller 18 - med lite tur slipper man skiten då.

Ja, eller så väljer du bort karln - det är liksom bara de alternativen. Av någon skum anledning har föräldrar hemskt svårt att se sin avkommas brister och förstå att resten av världen inte dyrkar dem eller ens tycker om dem...det är typ kriminellt att inte älska barn...mycket udda, men så är det, tyvärr.

...och ännu mer udda är att så snart folk fyller 18 så klarar Familjelivs-eliten av att spy skit över dem, för då är de ju vuxna. Mycket dubbelmoral och konstigheter här på forumet. 

Det är helt okej att inte älska, eller ens tycka om någon annans barn. Vad som däremot inte är okej, är att ta sig friheten att ställa sådana krav att en människa som faktiskt älskar barnet, inte får träffa barnet lika ofta som denne helst skulle vilja.

Då gör man bäst i att lämna och inse att man nog inte var menade för varann, trots allt.
  • Pescetarian
    Anonym (INTE den rätta, för dig!) skrev 2015-03-26 14:49:32 följande:

Håller med i detta. Han är inte för dej!Jag förstår inte hur man kan AVSKY ett barn. Men jag håller ändå med dig i sak även här.

Jag förstår inte heller hur man kan avsky ett barn (framförallt ett barn som liksom inte gjort nått).

Däremot anser jag det vara okej att inte älska, eller ens tycka om någon annans barn. Men att säga att man _avskyr_ ett barn, helt utan rimliga skäl, är lite väl over the edge.
Svar på tråden Avskyr min sambos dotter