Inlägg från: Anonym (lämna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lämna)

Avskyr min sambos dotter

Jag skulle lämna honom om jag var du. Om hans dotter är så hemsk kan han inte vara mycket att hänga i julgranen eftersom barn är en återspegling av sina föräldrar.

• Anonym (lämna)
    Larmet skrev 2015-03-25 22:56:58 följande:

Fy fan..Hoppas han listar ut vilken vidrig och självupptagen narcissist du är och dumpar dig därefter. Jag hoppas du dör ensam och barnlös ts. 

Fy vad taskigt skrivet. Det finns vettiga män därute med en bättre syn på barnuppfostran, jag hoppas ts hittar en av dem istället.
  • Anonym (lämna)
    nevermind skrev 2015-03-26 04:01:28 följande:

Om hans första barn är bortskämd och vidrig så kommer nog hans nästa barn också bli det. Skaffa alltså inga barn med honom.

Håller med.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (INTE den rätta, för dig!) skrev 2015-03-26 14:49:32 följande:
    Håller med i detta. Han är inte för dej!
    Pescetarian skrev 2015-03-25 21:16:42 följande:

Det är helt okej att inte älska, eller ens tycka om någon annans barn. Vad som däremot inte är okej, är att ta sig friheten att ställa sådana krav att en människa som faktiskt älskar barnet, inte får träffa barnet lika ofta som denne helst skulle vilja.

Då gör man bäst i att lämna och inse att man nog inte var menade för varann, trots allt.

Jag förstår inte hur man kan AVSKY ett barn. Men jag håller ändå med dig i sak även här.
    Många av dagens ungar är curlade av föräldrarna och vana vid att allt kretsar kring dem, så jag kan förstå att de blir avskydda. Om de hade varit mer väluppfostrade hade vi nog sluppit många av dessa trådar om problem med partnerns barn.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (INTE den rätta, för dig!) skrev 2015-03-26 15:56:06 följande:

Varför lämnar man då inte förhållandet, om man anser att föräldern har misslyckats i sin föräldraroll? Istället vill ju den där kvinnan skaffa barn med den mannen. Korkat? Ja, väldigt mycket så.

Ja, jag håller med om att ts borde lämna mannen, inte minst för sin egen skull.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (Jinx) skrev 2015-03-26 21:36:12 följande:

TS, jag kan förstå att en hel del ungar tycker man bara väldigt illa om. Speciellt dagens ungar, det är ju resultatet av helt bristfällig uppfostran, söndercurlade och bortskämda ungar utan regler.

Med det sagt, gör dig själv en tjänst och hitta en ickebegagnad man. Även om ni får ungar ihop kommer hans första ändå att vara först. Din graviditet kommer inte vara den första, inte din förlossning heller. Du kan helt enkelt inte vara först för han har redan varit där med sitt ex. Så om du har problem med de här grejerna blir det absolut inte bättre av att skaffa barn, av att han bara träffar sitt barn vh, osv.

För det andra, om han nu skulle gå med på att träffa dottern vh istället för vv betyder det att han inte är mycket till förälder. Ännu större anledning till att inte skaffa ungar med honom.

Men om du fortsätter får du helt enkelt acceptera att dottern finns där, hon är som de har uppfostrat henne, han har varit med om graviditet, förlossning, bebisnätter, amning, kanske smakat på mjölken, m.m, m.m. Det är ju sånt många gör, oftast finns där en intimitet eftersom många har ju planerat ungarna och haft sin lilla familjebubbla tillsammans, exet kommer att finnas kvar där, de kommer att dela något där du alltid är femte hjulet, det är bara till att inse att så är det.

• Anonym (lämna)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-03-27 19:56:00 följande:

Ehhh..... ALLA barn ska vara prio oavsett...att ens resonera på ett annat vis e tamejfan helt sjukt :-O

Nej, barnen ska vara prio ett för föräldrarna, inte för andra.
Svar på tråden Avskyr min sambos dotter