Jag hade ju personligen valt att ge vällingen tidigare, borstat sen och sövt i sängen.
Dels för tänderna, dels för att ett barn som inte är vant att somna med vällingen aldrig får för sig att det behövs välling för att somna om kl 4 på morgonen (vet många som haft såna perioder med sina barn) och för att om barnet ff dricker välling när det slutar med nattblöjan så vill man gärna att det ska gå ett tag från välling till kissandet innan sängdags.
Mina barn har haft så tjorviga magar så de har behövt både amma och senare äta välling rätt länge innan de somnat för att hinna rapa och kräkas upp överflödet (2 av 4 har varit helt galna kräkbebisar) och även om det varit lite tjorvigt precis när de varit små så tycker jag att vi haft det grymt mycket enklare på många sätt när de blivit lite större just för att tandborstningen har inte varit ett problem, att somna/somna om utan välling har inte varit ett problem och när de senare slutat med nattblöjan så har det bara varit att minska mängden och ta det en kvart tidigare. Vällingen har bara varit mat så vi har tidigt kunnat skippa välling och flaskor på resor och har den varit slut har det inte varit hela världen.