• Monchichier

Vilket ämne är mest tabubelagt?

Jag hade en ganska intressant diskussion om tabu som helhet häromdan.
    Vad som är tabu att prata om är ju ganska individuellt, men vi har ju ändå ganska lika värderingar. Dessa alternativ var de vi kom på känns ganska tabu, skämmigt och förbjudet att prata om resp. tänka/känna.

Vad tycker ni är mest förbjudet att prata om?

Jag har valt att inte ha ett "annat-alternativ" för att resultaten inte ska bli så spretigt. Men vill gärna ha andra tankar, alternativ och ämnen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket ämne är mest tabubelagt?
  • Monchichier
    Mamori skrev 2015-03-26 12:53:24 följande:

Pedofili absolut. Folk brukar bli helt rabida så fort ämnet kommer upp och inte kunna prata om det (även om ingen i diskussionen är pedofil ens) för att de blir så upprörda och hatiska.

På andra plats kvinnan som lämnat småbarnen. De andra ämnena tycker jag inte är tabu. Lite känsliga kanske men i rätt sammanhang så helt okej att prata om.

Ja, visst är det så. Jag undrar varför det är så tabu för en kvinna att "fly" från sina barn, medan en knappt höjer ena ögonbrynet om det skulle ha handlat om en man.

Och är det verkligen inte lite mer än bara "lite känsligt" att prata om att man blir misshandlad av frun om man berättar det för sitt grabbgäng?
Svar på tråden Vilket ämne är mest tabubelagt?