Vilket ämne är mest tabubelagt?
Precis som Aniiee, vet ju inte om du syftar på samma nu. Men ja det är mest tabu för ingen vill ens diskutera det utan kastar bara hat direkt och antar att alla pedofiler lever ut sina tankar.
Att tända på barn är sjukt, givetvis, alltså en sjukdom,en störning. Men så länge inte personen gör det till handlingar är det bara personen själv som behöver leva med detta och får förhoppningsvis någon sorts hjälp men efrersom det är alldeles för tabu är det nog också svårt då folk direkt antar att den har gett sig på någon.
Klart det är grovt och riktigt otäckt med de som faktiskt gör det. Känns som de flesta bara ser svart eller vitt, jag försvarar inte pedofeli på något vis men jag kan bara ana vilket helvete dessa människor har.
Det måste ju ligga något underliggande. De som faktiskt lever ut det är riktigt sjuka. Men set finns nog mer än ni anar som bara har tankarna men står emot. I det fallet hatar jag inte personen utan liksom den själv tankarna/känslorna den har.
Samma gäller zoofiler osv. Så länge den inte agerar så är det enda problemet den själv. Men klart det inte står rätt till när en vuxen tänder på annat än andra vuxna. Säkert mest psykiskt. Tvångstankar. Tyvärr tvångshandlingar i VISSA fall. Så snälla kan alla bara sluta anta så jäkla mycket.
Men eftersom det är så tabu så tror ni som sagt jag tycker det är helt okej hur mycket jag än förklarar mig.
Klart som fan att det är svårt för pedofiler att ta tag i sina problem när folk redan vill bränna dem på bål innan de ens har gjort något.